سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

ادامه مراحل فنی «مزار شریف»/ فیلم برزیده در راه جشنواره فجر

mazar-sharif

این روزها مراحل جلوه‌های بصری فیلم سینمایی «مزار شریف» ساخته عبدالحسن برزیده توسط امیررضا معتمدی در حال انجام است.

این روزها مراحل جلوه‌های بصری فیلم سینمایی «مزار شریف» ساخته عبدالحسن برزیده توسط امیررضا معتمدی در حال انجام است.

سوره سینما- فارس نوشت: فیلم سینمایی «مزار شریف» ساخته عبدالحسن برزیده این روزها مراحل جلوه‌های بصری خود را توسط امیررضا معتمدی پشت سر می‌گذارد. به گفته منوچهر شاهسواری جلوه‌های بصری این فیلم به نوعی به بیان داستان این فیلم مرتبط است و در «مزار شریف» جلوه‌های بصری روایت را تحت شعاع قرار می‌دهد و از این رو کار دشواری خواهد بود.

«مزار شریف» برای نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و محصول حوزه هنری است. در این فیلم حسین یاری، فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، عباس حبیبی، عمار تفتی و ابراهیم برزیده به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمبرداری این فیلم اوایل دی ماه سال گذشته در سوله ای طراحی شده در کمال شهر کرج با مدیریت علیرضا زرین دست آغاز شد. فیلم سینمایی «مزارشریف» بنا دارد روایتگر هجوم تروریسم بر تن مظلوم ایرانی باشد. روایتی انسانی از حمله طالبان به کنسولگری ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزارشریف. هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی در این حادثه کشته می‎شوند و تنها الله مدد شاهسون بازمانده این حادثه است که جان سالم به در می برد و راهی سفری ۱۵ کیلومتری با پای پیاده می‎شود.

عوامل «مزار شریف» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری علیرضا زرین دست، مدیر صدابرداری حسن زاهدی، طراح صحنه و لباس مشکین مهرگان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز حسین فلاح، منشی صحنه زهرا برزیده، طراح چهره‌پردازی سعید ملکان، مدیر تولید مسعود فیروزه، عکاس مهدی دل خواسته.