سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۳:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

داوران فیلم‌های کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت معرفی شدند

davaran-kootah-moghavemat

۵ کارگردان سینما فیلم‌های کوتاه جشنواره مقاومت را داوری می‌کنند.

۵ کارگردان سینما فیلم‌های کوتاه جشنواره مقاومت را داوری می‌کنند.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، محمدعلی باشه آهنگر،ابوالفضل جلیلی،عزیزالله حمیدنژاد،مجتبی راعی و احمد مرادپور به عنوان اعضای هیات داوران فیلم‌های کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت آثار راه‌یافته به این بخش را داوری می‌کنند. براساس این گزارش، این ۵ سینماگر پیشکسوت ۳۴ اثر نهایی راه‌یافته به مسابقه نهایی فیلم‌های کوتاه بخش سینمای ایران را داوری خواهند کرد و پنجشنبه سوم مهرماه در مراسم اختتامیه برگزیده این بخش معرفی می‌شود.

محمدعلی باشه آهنگر متولد ۱۳۴۱ دزفول، فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر است. وی فعالیت هنری اش را با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در تئاتر آغاز کرد و چندین فیلم کوتاه ۱۶ م.م و تعدادی فیلم مستند ساخت. آهنگر نخستین بار در سال ۱۳۷۷ به عنوان دستیار کارگردان با حمیدرضا آشتیانی پور در فیلم «شعله های خشم» همکاری کرد و سپس با نگارش فیلمنامه مشترکی با محمدرضا گوهری به نام «پرواز بر فراز بام ها» گامی دیگر نهاد.

ملکه (۱۳۹۰)،بیداری رویاها (۱۳۸۸)،فرزند خاک (۱۳۸۶)، نبات داغ (۱۳۸۱)و نیمه گمشده (۱۳۷۸) از آثار سینمایی این کارگردان صاحب سبک در سینمای دفاع مقدس هستند.

ابوالفضل جلیلی متولد ۱۳۳۶ ساوه، فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک است. جلیلی تاکنون جایزه‌های بین‌المللی متعددی از جمله جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوکارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را به‌دست آورده است و فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه در دهه ۵۰ آغاز کرد. در کارنامه سینامیی جلیلی ساخت ۱۲ فیلم از جمله گال،رقص خاک،گل یا پوچ و حافظ دیده می‌شود.

عزیزالله حمیدنژاد متولد ۱۳۳۸ در گرمسار است. وی از سال ۱۳۵۶ با ساخت فیلم مستند به شیوه سوپر هشت در سینمای آزاد تهران کار خود را شروع کرد. شروع فعالیت سینمایی وی  با فیلم “آوای غیب” (سعید حاجی میری) به عنوان عکاس در سال ١٣۶٢ بوده است. هور در آتش،ستارگان خاک،شکوفه‌های سنگی و اشک سرما از جمله اثار مطرح سینمای دفاع مقدس به کارگردانی حمیدنژاد هستند.

مجتبی راعی متولد ۱۳۳۶ اصفهان، فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی نخستین فیلمش، با نام «انسان و اسلحه» را به عنوان پایان نامه تحصیلی ارائه داد و این آغازگر فعالیت حرفه ای او بود. راعی در کنار کارگردانی و نویسندگی به تدریس کارگردانی نیز مشغول است. در کارنامه سینمایی راعی ساخت ۱۱ فیلم دیده می‌شود که عصر روز دهم،سفر به هیدالو،صنوبر،جنگجوی پیروز،  تولد یک پروانه و غزال از جمله آثار مطرح او هستند.

احمد مرادپور متولد ۱۳۳۹ تهران است. وی فعالیت هنری را با تلویزیون آغاز کرد و سینمای حرفه ای را با ساخت فیلم «سجاده آتش» تجربه نمود. از دیگر فعالیت های او میتوان به ساخت فیلم های آموزشی و تبلیغاتی، تدوین برنامه های تلویزیونی و مشارکت در ساخت برنامه های مستند و تلویزیونی اشاره کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>