سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

با برگزاری جشنواره‌های متعدد مخالفم/ محدود برگزار کردن جشنواره فیلم فجر مفید است

habib-esmaeeli

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد محدودیت در برگزاری جشنواره فیلم فجر اقدامی مثبت است.

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد محدودیت در برگزاری جشنواره فیلم فجر اقدامی مثبت است.

حبیب اسماعیلی درباره کیفیت برگزاری جشنواره فیلم فجر و تغییرات در برگزاری آن به سوره سینما گفت: یکی از مسائلی که من با تغییر آن موافق هستم. حذف داوری‌های مستقل استانی است که به نظرم پیش از این به اشتباه چنین کاری صورت می‌گرفت. چون در هر صورت هنر سینما سلیقه است و اگر قرار باشد که در نقاط مختلفی داوری صورت بگیرد و داوران هر استانی براساس سلیقه و نظر خود برگزیدگان را معرفی بکنند. طبیعی است که هم به شان جشنواره لطمه وارد می شود و هم اینکه حرف و حدیث های فراوانی ایجاد می کند که من با این تغییر موافقم.

وی ادامه داد : نکته دیگری که فکر می کنم باید به آن توجه داشت این است که جشنواره هر چه محدودتر برگزار شود ثمرات بهتری دارد. در واقع اگر بیشتر طیف مخاطبان جشنواره اهالی سینما و رسانه ها باشند بسیار مفید است. اگر قرار باشد که تعداد بالای فیلم‌ها برای مخاطبان فراوانی در ایام جشنواره اکران شود که سینماها فلج می‌شوند ، پس هر چه نمایش‌ها محدود باشد تاثیر بهتری دارد. از طرفی یک نکته که در ایام جشنواره به فیلم ها آسیب می‌زند مطالبی است که بیشتر از سوی مطبوعات و رسانه های غیرتخصصی درباره فیلم ها نوشته می‌شود و قضاوت هایی که در روند اکران عمومی آثار تاثیر می‌گذارد. به نظرم باید به حرمت جشنواره در زمان اکران عمومی و پس از آن به این مطالب پرداخته شود.

اسماعیلی درباره ترکیب و اعضاء هیات داوران جشنواره گفت: به نظر من در این بخش باید یک هیات انتخاب ثابت وجود داشته باشد. به این معنی که وقتی هیاتی در مرحله اول ۲۰ اثر از ۵۰ فیلم را انتخاب می‌کند ، اشخاصی را از همان هیات که قطعا صاحب صلاحیت هستند را برای انتخاب در مرحله دوم و نهایی گزینش کنند تا حرف و حدیث پیش نیاید. این انتخاب هیات ابتدایی با هیات دوم تفاوت بارزی دارد و باز هم این مساله به همان سلیقه و گستردگی برمی‌گردد و در اصل راه و رسم صحیح کار همین است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خاطره» درباره برگزاری مجزای بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر گفت: من خیلی دوستانه عرض می‌کنم که با برگزاری جشنواره های متعدد و ریز و درشتی که در کشور داریم مخالفم و اعتقاد دارم باید جشنواره‌های اصلی مانند فجر و دفاع مقدس که براساس نیازهای جامعه هستند را حفظ کنیم و هزینه هایی را که برای برگزاری جشنواره های دیگر اختصاص می دهیم ، صرف ساخت پردیس های سینمایی کنیم تا همه فیلم های پشت پرده اکران را به نمایش درآوریم . بخش بین الملل جذابیت اصلی خود را در همین جشن ملی و با سینمای ایران داشت ، مضاف بر اینکه در چند سال اخیر هم استقبال چندانی از آن نشده و برگزاری مجزای این بخش کار درستی نیست.

اسماعیلی درباره فعالیت اخیر «موسسه پخش رسانه فیلمساز» گفت: اخیرا پخش فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی را به عهده گرفته‌ایم و مواد تبلیغی آن از قبیل آنونس و پوستر آن آماده شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>