سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مهر ۱۳۹۳ در ۲:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

تقدیر از میرکریمی در اختتامیه مراسم عصر سوره

mirkarimi

در اختتامیه برنامه عصر سوره از فعالیت سینمایی رضا میرکریمی تقدیر می‌شود.

در اختتامیه برنامه عصر سوره از فعالیت سینمایی رضا میرکریمی تقدیر می‌شود.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: در آیین اختتامیه چهارمین دوره عصر سوره که امروز دوشنبه ۷ مهرماه برگزار می‌شود، از خانواده «دختر شینا» و هنرمندانی چون کاظم چلیپا، منیژه آرمین، رئوف محسنی و رضا میرکریمی تقدیر و همچنین از آلبوم موسیقی جدید حسام الدین سراج و عکس «عصر انتظار» رونمایی می شود.

این دوره از عصر سوره که با شعار کرامت خانواده ایرانی اسلامی با ایمان، اخلاق و خردورزی در حال برگزاری است، در روز پایانی خود برنامه های گوناگونی را اجرا خواهد کرد. آیین اختتامیه این دوره عصر سوره نیز از ساعت ۲۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. مراسمی با برنامه های گوناگون که قرار است پایانی باشکوه برای عصر سوره دوره چهارم باشد. یکی از برنامه های ویژه در آیین اختتامیه عصر سوره اجرای موسیقی گروه «راز و نیاز» به سرپرستی و آواز سالار عقیلی است که فضایی معنوی را برای علاقه مندان به وجود خواهد آورد. در این مراسم از جدیدترین آلبوم موسیقی حسام الدین سراج رونمایی می شود.

این آلبوم موسیقی به نام «مسیحا» است که با آهنگسازی و تنظیم بهرام خانی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است. همچنین قرار است از پنج فرزند شخصیت اصلی کتاب دختر شینا (قدم خیر محمدی کنعان) به عنوان خانواده نمونه ایرانی و اسلامی تقدیر شود. در عین حال، از چهار هنرمند شناخته شده کشور نیز به دلیل خلق آثار ارزشمند و تاثیرگذار در سبک زندگی و خانواده ایرانی و اسلامی، تقدیر می‌شود؛ هنرمندانی از جمله کاظم چلیپا، منیژه آرمین، رئوف محسنی و رضا میرکریمی.

از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه، رونمایی از عکس «عصر انتظار» است که اقتباسی است از تابلوی مینیاتور استاد فرشچیان به نام «عصر عاشورا». عکس «عصر انتظار» به همت سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران تهیه شده است. این عکس، از جمله عکسهای صحنه پردازی شده محسوب می شود که یک گروه کامل سینمایی از جمله عکاس، کارگردان، طراح لباس، نورپرداز و صحنه پرداز در تولید آن نقش داشته اند. حاصل تلاش این گروه یک فریم عکس از این تابلوی معروف است که در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد و همچنین چند دقیقه ای از پشت صحنه این کار در قالب نماهنگی به نمایش گذاشته خواهد شد. گفتنی است این ژانر عکاسی در دنیا شناخته شده است اما در ایران کمتر به آن پرداخته شده است و مدیر خانه عکاسان ایران امیدوار است این نوع عکاسی که در گام اول با موضوعات بومی در ایران شروع شده است، ادامه پیدا کند. در این مراسم سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) دقایقی را برای حضار ذکر مصیبت می‌گوید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>