سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مهر ۱۳۹۳ در ۸:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

«حوض نقاشی» در استرالیا روی پرده می‌رود/ ۵ شهر میزبان فیلم حوزه هنری

hoze-naghashi

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری در جشنواره ایرانیان استرالیا روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری در جشنواره ایرانیان استرالیا روی پرده می‌رود.

سوره سینما-«حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی نوروز ۹۲ اکران عمومی شد. شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی و … بازیگران این فیلم هستند. جشنواره ایرانیان استرالیا تنها جشنواره‌ای است که در استرالیا به سینمای ایران اختصاص دارد. هدف این جشنواره نمایش بهترین و جذاب‌ترین آثار سینمای ایران برای مردم این کشور است.

نخستین دوره این جشنواره سال ۲۰۱۱ با نمایش «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه خرس طلای برلین و پیش از جایزه اسکار برگزار شد. سال ۲۰۱۲ تعداد شهرهایی که فیلم‌های پذیرفته شده را به نمایش می‌گذاشتند از سه شهر به پنج شهر افزایش یافت. امسال چهارمین تور سراسری این جشنواره در ماه مهر برگزار می‌شود.

«حوض نقاشی» که پیشتر جایزه یونسکو بهترین فیلم بلند را از آسیاپاسفیک دریافت کرده ماجرای زندگی مریم و رضا را روایت می‌کند که با فرزندشان دچار مشکل می‌شوند. این فیلم ۹۶ دقیقه‌ای در جشنواره فجر، جشنواره کودک اجیال قطر، جشنواره بوسان کره جنوبی، جشنواره شانگهای چین روی پرده رفته است. این فیلم از ۱۰ مهر تا ۱۸ آبان‌ماه پنج نمایش در شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن، کنبرا و ادیلاید دارد.

پخش داخلی و بین‌المللی «حوض نقاشی» با سازمان سینمایی سوره است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>