سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

دغدغه نادر سلیمانی برای کودکان/ خاطره‌بازی با عروسک‌ها در یک فیلم سینمایی

nader-soleimani

بازیگر مجموعه طنز «ساعت خوش» قصد دارد اولین تجربه کارگردانی خود را با خاطره بازی برای کودکان ثبت کند.

بازیگر مجموعه طنز «ساعت خوش» قصد دارد اولین تجربه کارگردانی خود را با خاطره بازی برای کودکان ثبت کند.

نادر سلیمانی به سوره سینما گفت: متاسفانه اغلب کارهایی که برای کودک ساخته می شود بیشتر به درد پدر مادرها می خورد و کودکان لذتی از تماشای این برنامه‌ها نمی برند. یک سری پیام اخلاقی شعارگونه در این فیلم‌ها و برنامه‌ها وجود دارد که قطعا با کودک سه ساله ارتباطی بر قرار نمی‌کند. آنچه در سینمای کودک گم شده است روانشناسی است. آثار باارزشی به شکل فیلم یا انیمیشن ساخته می‌شود اما در پایین‌ترین سطح تاثیرگذاری قرار دارد.

بازیگر« تتل و راز صندوقچه» افزود: با نگاهی درست و دقیق به دنیای کودکان و نوجوانان می‌توان فیلم هایی ساخت که برای همیشه در ذهن بچه ها باقی بماند. شاید همین دغدغه ها باعث شد به کارگردانی فیلم کودک فکر کنم. همیشه سعی کردم کودکان را از دنیای خودشان بررسی کنم. من علاقه فراوانی به انیمیشن دارم و تقریبا هرروز یک انیمیشن نگاه می کنم. شاید در این سن و سال احساسم به کودکان نزدیک تر از همسالان خودم باشد.

وی افزود: اگر دوستان محبت داشته باشند قصد دارم از عروسک هایی که در ذهن بچه ها جاودانه شده استفاده کنم و داستانی مذهبی – کمیک را نمایش دهم تا بچه ها بدانند مذهب چیزی نیست که در بزرگی باید به آن دست پیدا کنند و در دنیای خشک و جدی ذهن شان بگنجانند. اجرای این طرح برای من بسیار حائز اهمیت است چون کودکان و نوجوانان باید از نگاهی دیگر به مسایل ارزشی نگاه کنند. همانطور که ائمه و بزرگان دین ما سعی داشتند با زبانی کودکانه بچه‌ها را به اصول ارزشی دعوت کنند.

نادر سلیمانی ادامه داد: شاید نگذارند کار کنم اما دوست دارم اثری ماندگار برای بچه‌ها بسازم. در این قصه انسان، حیوان و انیمیشن حضور دارند. به زودی با ایرج طهماسب و مرضیه برومند صحبت می‌کنم، اگر اجازه دهند از عروسک‌های خاطره‌سازی که کودکان نسل قدیم و جدید با آنها زندگی کرده اند فیلمی کمیک – مذهبی بسازم. هدف من از ساخت این فیلم فقط نمایش آن برای بچه ها است و دغدغه حضورش در جشنواره را ندارم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>