سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۹:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب

«لیخون» در انتظار حمایت/ بخش خصوصی تمایلی به تولید آثار دفاع مقدس ندارد

ghasemi

محمدحسین قاسمی گفت: بخش خصوصی علاقه‌ای به حمایت از فیلم‌هایی که در ژانر دفاع مقدس ساخته می‌شود ندارد.

محمدحسین قاسمی گفت: بخش خصوصی علاقه‌ای به حمایت از فیلم‌هایی که در ژانر دفاع مقدس ساخته می‌شود ندارد.

قاسمی درباره آخرین وضعیت ساخت «لیخون» به سوره سینما گفت: این فیلم سینمایی اگرچه هزینه بسیار پایینی دارد اما برای همین هم حمایتی نمی‌شود. پیش از این با منابع مختلفی وارد مذاکره شدیم و بنا این بود تا بر اساس قولی که دوستان به ما داده بودند مهرماه کار را کلید بزنیم حتی بخشی از کار پیش تولید را هم آغاز کردیم اما به وعده ها اعتمادی نبود و کار را خواباندیم.

وی افزود: اگر تا الان «شیار ۱۴۳» اکران می‌شد با بازگشت سرمایه آن می توانستیم کار را آغاز کنیم نیازی هم به دیگری نداشتیم. حتی الان هم قرار بود ۵۰ درصد هزینه را خودمان تقبل کنیم ولی با این شرایط برای نیم دیگر نیاز به سرمایه داریم. همان طور که «شیار ۱۴۳» با هزینه خودمان ساخته شد و یک ریال هم از کسی دریافت نکردیم .

قاسمی گفت: متاسفانه بخش خصوصی تمایل چندانی به حمایت از آثار دفاع مقدس ندارد به همین خاطر باید صبر کنیم تا با اکران فیلم «شیار۱۴۳» و بازگشت سرمایه بتوانیم «لیخون» را به اجرا نزدیک کنیم. تا به حال دو نوبت اکران نوروز و عید فطر که عملی نشد. امیدوارم این بار از ۱۴ آبان فیلم اکران شود و همانطور که تا الان مورد استقبال قرار گرفته برای مردم هم قابل توجه باشد و از این فیلم حمایت کنند.

«شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و بازی مریلا زارعی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>