سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مهر ۱۳۹۳ در ۹:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

اجرای نمایش «فصل شیدایی» در لرستان/ مرور خاطرات روزهای دفاع مقدس

fasle-sheydaee1

اجرای نمایش «فصل شیدایی» محصول مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی در استان لرستان آغاز می‌شود.

اجرای نمایش «فصل شیدایی» محصول مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی در استان لرستان آغاز می‌شود.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی سعید اسماعیلی کارگردان نمایش «فصل شیدایی» با اعلام خبر آغاز اجرای این نمایش از امروز ۲۷ دی این بار در خرم‌آباد، درباره اجرای شهرکرد توضیح داد: در آخرین شب اجرایمان در شهرکرد جمعیتی بالغ بر ۸، ۹ هزار نفر تماشاچی نمایش ما بودند. این موضوع برای خودمان هم عجیب و غریب بود و به نظر می‌رسد بیشترین تماشاچی یک نمایش در بین اجراهای ایران را داشتیم و در این زمینه رکورد زده‌ایم.

یادآوری بمباران مدرسه و شهید شدن ۱۰۰ دانش آموز در نمایش

وی درباره اجرای خرم‌آباد گفت: ما استان‌های مختلف را تجربه می‌کنیم تا کار را بومی کنیم. ضمن اینکه هر بار متناسب با اتفاقات هر استان، آیتم‌های نمایشی را طراحی می‌کنیم؛ مثلا از بمباران مدرسه شهید فیاض بخش در سال ۱۳۶۵ عکس‌ها و مستندات دلخراشی داریم که آنها را بازسازی می‌کنیم. در این بمباران حدود ۱۰۰ دانش آموز شهید شده‌اند.

این کارگردان یادآور شد: همچنین حضور مردم استان لرستان در جریان عملیات کربلای ۴ در شلمچه محسوس و دلاورمردانه بوده و ما این موضوع را نیز در نمایش مورد توجه قرار داده‌ایم.

هجوم اهل حق به خرم آباد و آگاه سازی مردم توسط رسالت بوذری

اسماعیلی با اشاره به اجرای آیتم‌های آخرالزمانی در هر نمایش خاطرنشان کرد: متاسفانه به لحاظ عقیدتی تصوف و اهل حق به این استان هجوم آورده‌اند و تهدید به حساب می‌آیند. بنابراین ما در آخرین آیتم نمایش خیلی دقیق به این معضل می‌پردازیم. ضمن اینکه رسالت بوذری به عنوان راوی نمایش نیز با سخنان خود مخاطبان را در این زمینه آگاه می‌کند.

کارگردان «فصل شیدایی» از بارندگی بسیار در استان لرستان خبر داد و گفت: اقتضای کار ما اینگونه است که باید در فضای باز و وسیع اجرا شود و متاسفانه یا خوشبختانه اجرای آن در جای کوچک شدنی نیست، چرا که کار و دکور آن بر اساس واقعیت طراحی شده و ما در نمایش انفجار داریم. این موضوع باعث می‌شود تماشاچی همه چیز را در قد و قواره واقعی خود ببیند.

fasle-sheydaee2

دشواری های اجرا در فضای باز

وی تصریح کرد: امکان اجرای نمایش در جای کوچک و محدود برای ما وجود ندارد و از آن جایی که استان لرستان دارای سوله مناسبی نبود ما مجبوریم فضای باز و وسیع را تجربه کنیم که البته تبعات خاص خود را دارد و نمی‌توانیم جو را کنترل کنیم،‌ تنها امیدوارم به لطف خداوند بارندگی کمتر شود و ۱۰ شب اجرای ما به ثمر برسد.

اسماعیلی با اشاره به دشواری‌های حضور در استان‌های مختلف بلافاصله یکی پس از دیگری، ادامه داد: گروه حرفه‌ای ما با عشق و علاقه کار می‌کنند و خوشبختانه استقبال از کار هم فراوان بوده است. ما پیامک‌های بسیاری از مردم داشتیم و آنها فوق تصور ما استقبال کرده‌اند. خوشبختانه کار تاثیرگذار بوده در حالی که ما فکر نمی‌کردیم نمایشمان اینطور در دل مردم بنشیند و چنین استقبالی صورت بگیرد. اما مردم از تحولات روحی و انقلاب‌های درونی‌شان به ما خبر دادند.

کاش مسئولان استانی حمایت کنند

این کارگردان در پایان تأکید کرد: این کارها سختی‌های خاص خود را دارد و ما وقتی به یک استان می‌آییم توقع داریم از ما حمایت تمام قد صورت بگیرد. وقتی اثرات این کار خوب دیده می‌شود، توقع بیجایی نیست اگر بخواهیم مسئولان در استان پای کار باشند. معمولا وقتی دو سه شب می‌گذرد مسئولان استانی با دیدن استقبال مردم، به فکر حمایت از ما می‌افتند اما اگر زودتر از این موعد به ما بپیوندند بهتر است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>