سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

اعتراض انجمن عکاسان ایران به فعالیت عکاسان غیرحرفه‌ای

anjoman-akasan

انجمن عکاسان ایران با انتشار نامه‌ای نسبت به فعالیت عکاسان غیرحرفه‌ای در سینما انتقاد کرد.

انجمن عکاسان ایران با انتشار نامه‌ای نسبت به فعالیت عکاسان غیرحرفه‌ای در سینما انتقاد کرد.

سوره سینما- در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار سایت سوره سینما قرار گرفته، آمده است: بنام خدا/ انجمن عکاسان سینمای ایران در راستای صیانت از حقوق حرفه ای اعضا خود و در دفاع از امنیت شغلی آنان، بدینوسیله اعتراض خود را در بکارگیری عکاسان غیر حرفه ای بعنوان عکاس صحنه اعلام می دارد و این در شرایطی است  که تعداد قابل توجهی از اعضا انجمن مدتهاست که  به کار دعوت  نشده اند و این  موجبات تشویش خاطر  ایشان که سالها عمر و تجربه خود را در این حرفه بکار گرفته اند و تنها منبع درامد زندگی انان فعالیت در این زمینه می باشد را فراهم اورده است. لذا جهت همراهی با این انجمن و تعامل حرفه ای  و جلوگیری از فعالیت عکاسان غیر حرفه ای صحنه از تمامی دست اندرکاران محترم خصوصا جناب اقای دکتر ایوبی ریاست محترم سازمان سینمایئ  که بالاترین مرجع تصمیم گیری  مسائل و مشکلات سینما و خانواده آن  می باشند و همچنین  مسئولینی که در بخشهای تهیه،تولید،کارگردانی ،برنامه ریزی ،..فعالیت دارند،درخواست رسیدگی به این مسئله را داریم. این اقدام علاوه  بر  ارتقا  سطح  فنی  و  هنری  مواد تبلیغی که نقش عکس بعنوان پایه و  بنای این بخش بر همگان  آشکار می باشد، مانع از تولید آثار سخیف عکاسی توسط اشخاص ناآشنا به این حرفه شده ، باعث حمایت ازعکاسان حرفه ای این رشته خواهد شد.

همچنین جهت ایجاد فضای  مناسب  و  فعالیت  عکاسان  جوان  و تحصیل کرده  در این رشته از عکاسی، ایشان  می توانند با  ارائه نمونه  کار های عکاسی  خود  به  شورای  مرکزی  انجمن  و  دریافت  تائیدیه  موقت  اقدام به عکاسی از  فیلمهای  سینمائی  نمایند و زمینه عضویت در انجمن عکاسان سینمای ایران را برای خود فراهم اوردند. امید  آنکه این حرکت باعث هر چه پر بارتر شدن عکاسی صحنه و خلق آثار ماندگار  در سینمای ایران گردد. انجمن عکاسان سینمای ایران.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>