سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

رشد قابل توجه فعالیت‌های حوزه هنری کرمانشاه/ توجه به توصیه مقام معظم رهبری

abbas-sarvari

رییس حوزه هنری کرمانشاه توجه مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ را انگیزه فعالیت خود می‌داند.

رییس حوزه هنری کرمانشاه توجه مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ را انگیزه فعالیت خود می‌داند.

عباس سروری در رابطه با عملکرد حوزه هنری کرمانشاه به سوره سینما گفت: به لطف خدا و با تدبیری که امسال مقام معظم رهبری اندیشیدند کارشناسان و برنامه سازان ما بیش از گذشته مقوله فرهنگ و هنر را جدی گرفته و کارهای ارزشمندی در حوزه هنری کرمانشاه انجام داده‌اند. از این رو برای محقق شدن فرمایش ایشان برنامه‌های گسترده ای از ابتدای سال طراحی و اجرایی شده‌اند.

وی افزود: امسال در رشته های مختلف هنری فعالیت و رشد قابل توجهی داشتیم. تولید محصولات فرهنگی در زمینه چاپ کتاب و نشر آیین های دفاع مقدس و حضور هنرمندان نمایش در جشنواره سوره ماه و اجرای کار خوب بچه های مسجد از جمله فعالیت هایی بود که از ابتدای سال تا کنون به اجرا در آمد . نکته قابل توجه اینکه به نسبت سال های گذشته کارگاه های اموزشی هم فعالتر عمل کردند.

وی ادامه داد: هنرمندان درعرصه ادبیات، تجسمی، فیلم و عکس نسبت به سال گذشته آثارشان رشد قابل توجهی هم از نظر کمی و هم کیفی داشته است. به طور کل در مقایسه با سال گذشته ما در زمینه اجرا و تولید محصولات فرهنگی به میزان ۳۰ درصد رشد داشتیم و از این بابت فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های حوزه هنری در راستای این سخنان انگیزه مهم در رشد و پیشرفت هنرمندان ما محسوب می شود.

رییس حوزه هنری کرمانشاه گفت: همچنین با توجه به جشنواره هایی که پیش رو داریم هنرمندان ما تصمیم دارند، گامی موثر برداشته تا حضور درخشان خود را در این برنامه ها به رخ بکشند. امیدوارم زحمات این عزیزان دیده شود و بتوانند اتفاق‌هایی باارزش برای حوزه هنری کرمانشاه رقم بزنند. همانطور که تا به حال در شاخه های کاریکاتور و نقاشی خوش درخشیدندو در عرصه کارهای حجمی آثار ارزنده ای ارائه کرده اند. از جمله اقداماتی که امسال رقم خورد راه اندازی خانه گرافیک بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همچنین تجهیز بیش از پیش برای خانه مجسمه‌سازی از تمهیدات اجرایی سال جاری بود. بنا داریم تا پایان سال مراکز آموزشی و کارگاهی که پیش از این راه اندازی شده بود با فعالیت بیشتری ادامه دهیم تا نیروهای جوان جذب این مراکز شده و بتوانیم از استعدادشان استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه فیلم هم ۵ اثر کوتاه و مستند داستانی داشتیم که همگی حاصل کارگاه‌های فیلمسازی بودند. از این بین ۳ فیلم در حال اتمام و دو کار آماده شده‌اند. این آثار به مباحث اجتماعی روز و منطبق بر جامعه می پردازند. البته یک فیلم نیمه بلند هم در حال عقد قرارداد است و امیدواریم مراحل اجرایی آن هرچه سریع تر پیش برود که در این صورت این کار به اولین اثر بلند تولید شده در حوزه هنری کرمانشاه ثبت خواهد شد.

رییس حوزه هنری کرمانشاه ادامه داد: در این زمینه مدیون کلاس‌ها و کارگاه‌های فیلمنامه و نمایشنامه نویسی هستیم که با برگزاری مسابقات و فعالیت‌های جانبی رشد این مجموعه را سرعت بخشیدند. از دیگر افتخارات این حوزه در ۵ سال اخیر می‌توان به تربیت ۱۳۰ تدوین کار حرفه ای اشاره کرد و برگزاری کارگاه هایی که در این شاخه هیچگاه تعطیل نشدند و مرتب به کار خود ادامه می دهند. در عرصه کودک هم توجه ما بیش از گذشته بوده و حوزه هنری این استان در زمینه شعر و نمایش فعالیت هایی انجام داده است که از جمله آن می توان به دو نمایش در دست تولید اشاره کرد.

سروری گفت: در کل همه واحدها فعال و پویا هستند و با تدبیر راه خود را پیش گرفته‌اند. امیدوارم حاصل زحمات عزیزان در این مجموعه در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و سیاست‌های حوزه هنری باشد و جامعه از این تلاش بهره‌مند شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>