سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

علی پروین سوژه یک تابلوی نقاشی شد

marze-por-gohar

علی پروین فوتبالیست مشهور و محبوب ایرانی سوژه یک تابلوی نقاشی شد.

علی پروین فوتبالیست مشهور و محبوب ایرانی سوژه یک تابلوی نقاشی شد.

سوره سینما- آناهیتا درگاهی همسر محمد پروین فرزند علی پروین، تازه‌ترین آثار هنرى خود را با عنوان «مرز پرگهر» عصر جمعه شانزدهم آبان ماه در گالری شکوه به نمایش مى‌گذارد که علاوه بر یک تابلو از على پروین، ١۶ نقاشى با نگاه اجتماعى و نیز زیبایى شناسى اشیا پیرامونى در آن محوریت دارد.

آناهیتا درگاهی فارغ التحصیل کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. او تاکنون دو نمایشگاه انفرادی در کاخ نیاوران وگالری سیحون برپا کرده است. «مرز پر گهر» سومین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود. همچنین درگاهی در سه نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای زیبا کاخ سعدآباد، گالری کمال‌الملک و جم آرت گالری دوبی شرکت داشته است.

آثار او در این نمایشگاه را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: زنانی که نماد قدرت اند و نقاش آنها را همراه با بناها و المان های قدیمی ایرانی به تصویر کشیده است که اغلب فضایی سورئال دارند ؛ طبیعت بی جان که شامل نقاشی هایی از ظروف نقره قلمکاری شده اصفهان که طرح های گل و مرغ دارند ؛ دو نقاشی مدرن که تصویری از مجسمه ای بی روح را نشان می دهد که به دنیای مدیا اشاره دارد و چند نقاشی از شخصیت های مهم ایرانی که از جمله آن می توان به اثر آبسترکتی اشاره داشت که علی پروین را در حال بازی فوتبال به تصویر کشیده است که این اثر مربوط به بازی تاریخی ایران و استرالیا است که در سال ۱۹۷۸ میلادی در مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفته بودند.

marze-por-gohar-poster

درگاهی در آثارش بیشتر از رنگ های اکر، سیاه و سفید و آبی و طلایی بهره گرفته است و برای بزرگ نمایی و برجسته جلوه دادن قسمتی از نقاشی هایش از رنگ قرمز و قهوه ای استفاده کرده است. بعضی از آثار در این نمایشگاه نیز با سیاه مشق هایی از اشعار مولانا و حافظ مزین شده اند. آثار او با تکنیک هاى رنگ روغن و میکس اکریلیک بر روی بوم هایی با ابعاد ۱۴۵×۱۴۵ و ۱۰۰×۲۰۰ خلق شده اند .

نمایشگاه نقاشی‌های «مرز پر گهر» تا ۲۱ آبان ماه ۹۳ در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی ،کوچه امیر نوری ، پلاک ۱۹ دایر است و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>