سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

بار مسئولیت فیلم بر دوش کارگردان است/ فیلمنامه‌نویس کمتر دچار مشکل می‌شود

farid-mostafavi

نویسنده فیلم سینمایی «خون بازی» معتقد است کارگردان بیشتر از هر عضو دیگری درگیر مسایل مربوط به اکران فیلم می‌شود.

نویسنده فیلم سینمایی «خون بازی» معتقد است کارگردان بیشتر از هر عضو دیگری درگیر مسایل مربوط به اکران فیلم می‌شود.

فرید مصطفوی درباره اینکه بسیاری از فیلم های اکران نشده مشکل سوژه و حساسیت های موضوعی دارند و عامل اصلی عدم نمایش فیلم ها به خاطر فیلمنامه است به سوره سینما گفت: اگرچه فیلمنامه نویس در خلق یک اثر دخیل است اما نویسنده فقط فیلمنامه را می نویسد و کنار می نشیند. این کارگردان است که بعد از این باید با مشکلات مربوط به اکران مبارزه کند. اوایل کارم بیشتر فیلمنامه نویس بودم اما در دهه اخیر اغلب به عنوان مشاور فیلمنامه فعالیت دارم و با نویسنده همکاری می کنم به همین خاطر سوژه ها از سوی شخص دیگری پیشنهاد می شود و من روی آنها کار می کنم.

وی افزود: اتفاقا نویسنده یک فیلم تنها عضوی از یک گروه است که کمتر از بقیه درگیر می شود. فیلمنامه هرچه باشد این کارگردان است که زمان اکران فیلم دچار مشکل می شود و همه نگاه ها را به سمت خود بر می‌گرداند. به عنوان مثال من دو سال پیش روی فیلمنامه‌ای کار کردم و کنار رفتم اما کارگردان از همان لحظه اول باید دنبال سرمایه گذار بگردد و زمانی هم که فیلم ساخته شد دغدغه چگونگی اکران کارش را داشته باشد. از این لحظه به بعد کسی به نویسنده فیلم نمی‌گوید چرا این موضوع را انتخاب کردی بلکه همه سوالشان از کارگردان است.

این نویسنده درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: هنوز شرایط برای ساخت فیلمنامه «در غربت» فراهم نشده است و عباس رافعی به دنبال سرمایه گذار است. ضمن اینکه فیلمنامه دیگری با نغمه ثمینی و رخشان بنی‌اعتماد داریم که در همین مرحله باقی مانده و فعلا صحبتی از ساخت این فیلمنامه نیست. به تازگی فیلمنامه‌ای هم از یک کارگردان به منظور مشاور فیلمنامه دریافت کردم اما اگر هم ساخته شود به جشنواره امسال نخواهد رسید.

فرید مصطفوی فیلمنامه فیلم‌های سینمایی «تقاطع»، «خون بازی»، «عصر جمعه»، «گیلانه» و … را نوشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>