سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۸:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

مهدی احمدی و هانیه توسلی در کنار هم/ کتابسوزی موضوع یک اثر هنری

marsieh1

مهدی احمدی و هانیه توسلی پس از ۱۲ سال در پروژه‌اى هنری همبازی می‌شوند.

مهدی احمدی و هانیه توسلی پس از ۱۲ سال در پروژه اى هنری همبازی می‌شوند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی گروه نمایش آکادمی هنر، مهدی احمدی و هانیه توسلی که آخرین رودررویی‌شان در فیلم محبوب دهه‌ ۸۰ منتقدان «شب‌های روشن» بود، به زودی در پروژه‌ هنری «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» رخداد جدیدی از علی اتحاد در کنار یکدیگر نقش‌آفرینی خواهند کرد. اجرای اخیر اتحاد سفری برای مخاطبان فراهم می‌کند تا از میان ویدیوها و اجرای زنده و موسیقی پدیده‌ کتابسوزی را در ساحت تاریخ این ناحیه‌ جغرافیایی و حتی جهان مرور کنند.

علی اتحاد درباره‌ پروژه‌ تازه‌اش می‌گوید: «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها صرفا درباره‌ گذشته نیست. این اثر درباره‌ اندیشه‌هایی است که به واسطه‌ جهالت تباه شده‌اند و این ساز و کار هنوز در جهان معاصر ادامه دارد».

ویدیوهای این اثر در شهرهای مختلف ایران و کشورهاى آلمان، سوئد، هند و امارات فیلمبرداری شده است. مهدی احمدی و هانیه توسلی تک‌گویی‌های این اجرا را بر عهده دارند. مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها پروژه چندهنری دیگری از گروه نمایشی آکادمی هنر به تهیه کنندگی مجید رحیمی جعفری است که از ۱۹ دی تا ۹ بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران در دو سانس اجرا می‌شود.

marsieh2

دیگر عوامل مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها عبارتند از آهنگساز: علی صمدپور، وُکال آرتیست: افسانه رثایى، طراح هنری: علی اتحاد، طراح لباس: فاطمه عربی، برنامه‌ریز و پشتیبانی: هدیه میرزاده، دستیار تهیه: رامین اعلایی، مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، عکاس و تصویربردار: موسی هاشم‌زاده، هماهنگی: نجمه شادآرام، گرافیک دیزاین: آناهیتا آرت استودیو، فروش بلیت: تیوال.