سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

برای ساخت فیلم محتاط شده‌ام/ آغاز فیلمبرداری «زیبا» در ۲۰ آذرماه

asghar-naeemi

فیلمبرداری فیلم سینمایی «زیبا» به کارگردانی اصغر نعیمی ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «زیبا» به کارگردانی اصغر نعیمی ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود.

حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده «زیبا» به سوره سینما گفت: به تازگی پروانه ساخت فیلمنامه «زیبا» را دریافت کرده‌ایم. این فیلم، یک اثر اجتماعی است که ابعاد عاشقانه قصه در آن پررنگ است. فیلم را از ۲۰ آذرماه کلید می‌زنیم. امیدواریم در جشنواره سی و سوم فجر حضور داشته باشیم. از چهره‌های مطرح بازیگری برای حضور در این پروژه استفاده می‌کنیم. طبق برنامه‌ریزی زمان فیلمبرداری بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد.

وی افزود: من و آقای اصغر نعیمی کارگردان فیلم بر سر فیلمنامه توافق داریم، طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آرامش به مرحله اکران عمومی فیلم برسیم. این موضوع را از این جهت عرض می‌کنم که من برای دریافت پروانه نمایش فیلم قبلی‌ام «جا به جا» با موانع زیادی روبرو شدم. از میان برداشتن آن موانع خستگی زیادی برایم باقی گذاشت. دوستان ۳۳ مورد اصلاحیه به فیلم وارد کردند که با چند سال وقفه معلوم شد واقعا بر اساس نظر سلیقه‌ای بوده است. این سختگیری همیشه وجود داشته و حتی فکر می‌کنم مدیران حاضر هم در نوع نگاهشان به فیلم‌ها تفاوت چندانی با مدیران دولت قبل ندارند. نتیجه آنکه همواره باید با احتیاط فیلم ساخت.

توکل‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات ایجاد شده برای فیلم قبلی اشتیاق او را برای کار در سینما از بین برده، توضیح داد: اینطور نبود که ناامید شوم. من تمام سرمایه‌ام را برای «جا به جا» صرف کرده بودم و طبیعتا بدون بازگشت آن پول، نمی‌توانستم کار جدیدم را شروع کنم. الان هم گلایه‌هایم به شخص خاصی برنمی گردد. می‌توانم بگویم از کلیت سازمان سینمایی این سوال را دارم که چرا اجازه می دهند با فیلم‌ها غیرحرفه ای برخورد شود؟

این تهیه کننده سینما درباره تغییرات تدوین شده در آیین‌نامه سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: اینکه بخش بین الملل را به صورت جداگانه برگزار می‌کنند، اتفاق خوبی است، این روش باعث می‌شود تمرکز روی آثار ایرانی بیشتر شود. هرچند که این اتفاق قبلا در جشنواره تجربه نشده بود، اما فکر می‌کنم به امتحان کردنش می‌ارزد، هر چه جشنواره خلوت‌تر باشد قضاوت ساده‌تر است. قانون وجود صرفا ۲۲ عنوان فیلم در بخش مسابقه هم می‌تواند قانون خوبی باشد، به این شرط که در را به طور کامل نبندیم و اجازه دهیم فیلم‌های دیگر متقاضی حضور در جشنواره در بخشی جنبی به جشنواره بیایند، مثلا در بخش مهمان و با ظرفیت ۱۲ فیلم.

حسن توکل‌نیا فیلم‌های سینمایی «کاغذ بی‌خط»، «چند می‌گیری گریه کنی؟»، «ملاقات با طوطی» و … را تهیه کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>