سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب

۱۰ سال هم در جشنواره فجر، فیلم دفاع مقدس نباشد تعجب نمی‌کنم

ensieh-shah-hoseini

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» معتقد است تولید فیلم دفاع مقدس برای مدیران سینمایی اولویت ندارد.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» معتقد است تولید فیلم دفاع مقدس برای مدیران سینمایی اولویت ندارد.

انسیه شاه حسینی با تایید بر اینکه امسال سینمای دفاع مقدس حضور برجسته در جشنواره فیلم فجر ندارد به سوره سینما گفت: شاید اولین سالی باشد که اثری از سینمای جنگ و دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر دیده نمی‌شود، اما اگر ببینم ۱۰ سال پیاپی هم این اتفاق رخ می‌دهد اصلا تعجب نمی‌کنم. به نظرم رکود در سینمای دفاع مقدس مساله‌ای عادی در سینماست. از اول هم کسی به فکر ایجاد تفکر و جریان‌سازی در این حوزه نبوده که حالا با برخی تغییرات ظاهری جای سوال باز شود.

وی افزود: تا الان کسی برای سینما و جشنواره دلسوزی نکرده است چون هیچوقت مهندسی فرهنگی دقیقی نداشتیم. هرکس بنا به انگیزه و اهداف شخصی که داشته فیلم دفاع مقدسی ساخته و زمانی هم که دیگر انگیزه ای نداشته سراغ ژانری دیگر رفته است. در جشنواره هم هرکس آمده سلیقه‌ای عمل کرده و شخصی تصمیم گرفته است. در اصل اینکه واقعا چه فیلم‌هایی باید در بزرگترین اتفاق سینمایی این سرزمین حضور داشته باشند دغدغه هیچکس نیست.

این کارگردان گفت: اگر قرار باشد این مباحث باز شود انقدر حرف و دلیل هست که در این مقال نمی گنجد و سودی هم ندارد. به همین خاطر اگر کسی پرسید نظر انسیه شاه‌حسینی در این‌باره چه بود بگویید به یک کلمه بسنده کرد و گفت: بی‌خیال.

این کارگردان در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود گفت: «به کودکان شلیک نکنید» روزهای پایانی فیلمنامه را سپری می‌کند و دفاع مقدس را در مقیاسی فرامرزی بررسی می‌کند. این فیلم به مباحث و ارزش‌هایی می پردازد که اهمیتی فراوان دارند و سعی دارم با طمانینه و توجه به آنها بپردازم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>