سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب

قاسمی جامی و ۳ فیلم در راه جشنواره فجر/ تولید «طوطی و ماهی» در فضای سینمای اجتماعی

ghasemi-jami

سه فیلم از حسین قاسمی جامی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده شده‌اند.

سه فیلم از حسین قاسمی جامی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده شده‌اند.

حسین قاسمی جامی کارگردان و فیلمنامه نویس به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «به بادبادک‌ها شلیک نکنید» را تمام کردیم و به دنبال پروانه نمایش آن هستیم، ضمن اینکه فیلم‌های «مروارید خلیج فارس» و «تا دور دست‌ها» را برای حضور در جشنواره سی و سوم فیلم فجر ارائه کردیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. البته فیلم‌های «مرواریدهای خلیج فارس» و «به بادبادک‌ها شلیک نکنید» برای خود من در الویت است که در جشنواره حضور داشته باشد.

این کارگردان در ادامه افزود: در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلمنامه به نام «طوطی و ماهی» هستم که در حال و هوای اجتماعی قرار دارد و ساختن آن جسارت می‌خواهد. قصد دارم پس از سال‌هایی که با موضوع دفاع مقدس و شهدا فیلم ساختم، بار دیگر به مسائل اجتماعی بپردازم و فکرها و دغدغه هایی را که در این سالها به ذهن سپرده بودم را در قالب یک فیلم سینمایی ارائه کنم. اگر روال طبیعی و خوب پیش برود، شاید این فیلم، یکی از فیلم‌های مهم سال آینده باشد.

قاسمی جامی ادامه داد: با دوستان مشغول بازنویسی نهایی فیلمنامه هستیم و بلافاصله برای دریافت پروانه اقدام خواهیم کرد. امیدوارم در فضایی حساب شده و دور از احساسات و عقده‌های نهفته که در این سال‌ها در برخی فیلم‌های اجتماعی شاهد هستیم ، بتوانم دور از شتاب زدگی کار را مقابل دوربین ببرم و در نهایت خروجی مثبتی داشته و مورد پسند مخاطبان سینمای کشور قرار بگیرد.

وی در مورد جشنواره فیلم فجر گفت: ما در سیاست های که عموما با تغییر مدیران تغییر می کند درگیر هستیم و جشنواره ها اغلب جنبه سیاسی و تسویه حساب شخصی به خود می‌گیرد. بخشی از این جریان هم به خود سینماگران مربوط می‌شود. مانند درگیری‌هایی که اخیرا بین برخی تهیه‌کننده‌ها و کارگردانان به وجود آمد و فضا را متشنج کرد. وقتی با این پیش‌زمینه به جشنواره می‌روید، طبیعی است که فضای دوستانه وجود ندارد و همه چیز تحت تاثیر حاشیه‌ها قرار می‌گیرد.

قاسمی جامی ادامه داد: من جشنواره را مرجع خوبی برای سنجش کیفیت یک اثر سینمایی نمی‌دانم. به نظرم فیلم خوب پس از عبور از پروسه اکران در مواجهه با مخاطب مزد خود را می‌گیرد و جشنواره فجر فقط یک مراسم است که فیلم‌هایی در آن اکران شوند و همکاران دور هم باشند. جوایز هم که معمولا قابل پیش‌بینی است، داوری‌ها تحت تاثیر دوستی‌ها و سیاست‌های جشنواره قرار می‌گیرد، مگر اینکه یک فیلم به قدری خوب باشد که جایی برای چنین اقداماتی نگذارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>