سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

تکلیف فیلم سهراب بعد از جشنواره فجر مشخص می‌شود

ali-ghavitan

علی قوی‌تن ساخت فیلم زندگی سهراب را به بعد از جشنواره و تماشای نتیجه کار جلال فاطمی در همین مورد موکول کرد.

علی قوی‌تن ساخت فیلم زندگی سهراب را به بعد از جشنواره و تماشای نتیجه کار جلال فاطمی در همین مورد موکول کرد.

قوی‌تن به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» وارد مرحله صداگذاری و موسیقی شده است. فیلمبرداری ما برای این پروژه ۷۵ روز طول کشید، البته اگر آن یک ماه توقف را حساب نکنیم. همانطور که می دانید در جریان تولید، برای عده ای از بچه ها در معدن اتفاقی پیش آمد و ما کار را مدتی عقب انداختیم. لوکیشن فیلم ما منطقه ای کوهستانی در استان سمنان بود که شغل اصلی مردم آن، کار در معدن زغال سنگ است.

وی افزود: به جز خانم فروغ امجدی که از تهران انتخاب شد و همراه با ما به سمنان آمد، سایر بازیگران نوجوان فیلم، کسانی هستند که بومی منطقه بودند و ما با گرفتن تست بازیگری انتخاب شان کردیم. آنان بچه های خیلی با استعدادی هستند و با وجود مشکلات فراوانی که وجود داشت، پا به پای بزرگترهای گروه، کار را ادامه دادند تا به پایان فیلمبرداری برسیم. متأسفانه به جشنواره فیلم کودک اصفهان نرسیدیم، اما نسبت به حضور در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر خوشبین هستم.

این کارگردان همچنین گفت: «آسمان آبی مادرم» همانطور که از خلاصه داستانش بر می آید یک فیلم شهری و آپارتمانی نیست. ممکن است ذائقه بسیاری از مردم به سمت چنین آثاری نباشد، اما آیا ما به عنوان سینماگر وظیفه نداریم سهمی در تغییر نگاه مخاطب و جلوگیری از به رکود افتادن سلیقه او داشته باشیم؟ همانطور که دولت و مسوولان در امر اکران فیلم های هنری و ارزشمند دارای وظیفه هستند، ما هم باید فیلم متفاوت مان را بسازیم تا حرف تازه خودمان را منتقل کنیم.

کارگردان فیلم «آفتاب مهتاب زمین» درباره پروژه فیلم زندگینامه سهراب سپهری نیز توضیح داد: آقای جلال فاطمی با من صحبت کرد و گفت برای ساخت چنین فیلمی پروانه دریافت کرده. من هم سرعت کارم را کم کردم تا ایشان فیلم را بسازد و ما نتیجه را ببینیم. اگر حق مطلب این شاعر ادا شده باشد که هیچ و گرنه شروع به ساخت فیلم خودم خواهم کرد. علی الحساب تا پایان جشنواره صبر می‌کنیم و بعد از این رویداد است که تکلیف ساخت فیلم سهراب مشخص می شود.

علی قوی‌تن کارگردانی آثاری همچون «بازگشت»، «پرواز بادبادک ها»، «نسکافه داغ داغ» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>