سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب

ماجرای عجیب تولید «خنده‌های آتوسا»/ فیلمی که چهار روز در قطار ساخته شد

khandehaye-atousa

فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید چهار روز در قطار فیلمبرداری شده است.

فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید چهار روز در قطار فیلمبرداری شده است.

فرید به سوره سینما گفت: فیلم دومم «خنده های آتوسا» که این روزها آخرین مراحل صداگذاری را می گذراند، قصه ای دارد که تماما در یک قطار می گذرد و ما طی ۴ روز تمام این سکانس‌ها را فیلمبرداری کردیم، اما قبل از شروع کار یک پیش تولید خیلی خاص و سنگین داشتیم که به شدت دقیق مهندسی شده بود و طراحی ویژه ای داشت. من و گروه فیلمبرداری و صدابرداری، در دو واگن قطار ساکن، برای مدت طولانی تمرین کردیم و بعد با حضور در یک قطار در حال حرکت، در چهار روز تمام قصه را فیلمبرداری کردیم. برای این کار دو واگن به طور کامل در اختیار ما بود که البته به سایر واگن های قطار متصل بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط خاص تولید، آیا نسبت به دیده شدن فیلم در جشنواره فجر  امسال، امید زیادی دارد، توضیح داد: من پیش بینی خاصی درباره جشنواره ندارم و حتی احساس نمی کنم کاری غیر از آنچه سینمای حرفه ای می طلبید، انجام داده باشیم. ما یک استوری برد خیلی دقیق داشتیم و خدا را شکر همه چیز مطابق با پیش بینی جلو رفت. مدیریت فیلمبرداری را به مرتضی غفوری سپردم که در عین جوانی، بسیار با تجربه و ماهر است. عنصری به نام بداهه در هیج بخشی از فیلم ما جایی نداشت و حالا که کارمان را تمام کرده‌ایم، احساس می کنم فیلم به میزان زیادی همان چیزی که می خواستم شده است.

کارگردان «دو ساعت بعد، مهرآباد» افزود: در این فیلم از یک بازیگر خیلی خوب غیر ایرانی استفاده کرده ام که خود فیلمساز است و حضور خیلی مفیدی در فیلم ما داشت. استوارت دنیسون کسی است که قبلا با او یک همکاری مشترک داشتم و وقتی برای «خنده‌های آتوسا» به او پیشنهاد دادم، پذیرفت و یکی از بهترین بازی‌های فیلم متعلق به او است. او در این کار، به زبان مادری خودش، انگلیسی صحبت می‌کند.

علیرضا فرید درباره دیگر کارهای خود گفت: یک فیلمنامه آماده دارم به نام «بی‌جواب». خیلی از افرادی که آن را خوانده اند، دوستش دارند و به احتمال زیاد به زودی آن را می‌سازم. اگر بخواهم در مورد حال و هوای این فیلمنامه توضیح بدهم باید بگویم که این فیلم فیلمی است که مسئله آن، مسئله تمام مردم ایران است. همیشه دلم می‌خواست یک مسئله و مشکل واحد را پیدا کنم که برای هر طبقه از مردم یک مملکت، بحران به حساب بیاید، از یک زن روستایی گرفته تا یک شهروند روشنفکر در منطقه‌ای مرفه‌نشین. فکر می‌کنم در قصه «بی‌جواب» این اتفاق افتاده و واقعا همه مردم در همه طبقات جامعه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

فیلم سینمایی «خنده‌های آتوسا» به تهیه‌کنندگی امیر پورکیان و کارگردانی علیرضا فرید، داستان چند جوان را تعریف می‌کنند که به وسیله قطار  قصد سفر به استانبول را دارند . باران کوثری، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی، بهار نوحیان، استوارت دنیلسون و … در این فیلم سینمایی بازی دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>