سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب

برزیده با «مزار شریف» به فجر می‌رود/ گلایه از نتیجه حضور در «دولت مخفی»

barzideh1

ابراهیم برزیده با فیلم سینمایی «مزار شریف» در سی و سومین جشنواره فجر حضور دارد.

ابراهیم برزیده با فیلم سینمایی «مزار شریف» در سی و سومین جشنواره فجر حضور دارد.

برزیده بازیگر فیلم سینمایی «مزار شریف» درباره فعالیت های خود به سوره سینما گفت: در ماههای گذشته یک نمایش تجربی را در تماشاخانه استاد شکیبایی روی صحنه بردیم که کارگردانی آن بر عهده آقای مبینی و تجربه خوبی بود، این روزها هم صحبتی راجع به بازی در نمایشی به کارگردانی خانم سیمین اسکندری شده که به احتمال فراوان برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده خواهد شد.

وی درباره بازی در سریال «دولت مخفی» حضور جدی در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه به دلیل نتایجی که در این مجموعه پیش آمد و کارهایی که شد ، کمی ناامید شدم و این برای بسیاری از جوانانی که کار می‌کنند وجود دارد. اکثر ما با انگیزه و هدف و امید ویژه ای وارد عرصه می‌شویم ، اما وقتی با کسانی کار می کنیم که با سرمایه و بودجه دولتی غیر مسئولانه برخورد کرده و چنین عملکردی دارند، متاسف می‌شویم.

برزیده ادامه داد: من در سریال «دولت مخفی» یکی از نقش های اصلی و اثر گذار در قصه را بازی می‌کردم که داستان با او شروع می شد و در ادامه در مقطعی حضور نداشت و باید در قسمت های پایانی ما او را می دیدم و تکلیف او و داستان مشخص می‌شد. من نمی‌دانم به دلیل مشکلات مالی و یا هر مساله دیگری در نهایت این نقش را حذف کردند و بلاتکلیف ماند و در این شرایط است که در نهایت حس ناامیدی به انسان دست می‌دهد.

این بازیگر گفت: فیلمنامه در مقاطع مختلفی دچار تغییر و دگرگونی و شرایط به مرور با ابتدای کار تفاوت داشت ، اما در هر صورت من در این سریال تلاش کردم و حدود ۵ ماه به فیلمبرداری در لوکیشن های مشخص شده می رفتیم، اما این اتفاقات پیش آمد و به نظرم نتیجه مناسبی هم نداشته و من با نظراتی که از افراد پیرامون خودم شاهد بودم پیگیری های خوبی صورت نمی‌گیرد و با توجه به بودجه ای که دریافت کرده اند، حداقل نتیجه ماجرا ایجاد یک جنبه سرگرم کننده برای مخاطب تلویزیون بود که آن در این مجموعه حاصل نشده است.

barzideh2

بازیگر نقش شهید صارمی در فیلم سینمایی «مزار شریف» در ادامه درباره این فیلم سینمایی گفت: در این فیلم شرایط بر عکس بود. دست اندرکاران تولید این فیلم در رده‌های بالای سینمایی و حرفه ای بودند. تهیه کننده و کارگردان خیلی مسئولانه عمل کردند و با تمام سختی‌ها و مشکلات کنار آمدند که نتیجه چنین عملکردی بی شک در کار نیز نمود پیدا خواهد کرد.

برزیده گفت: من برخی از بخش های نهایی نشده فیلم را دیدم و به نظرم با وجود صحنه های دشواری که با پرده و به صورت استودیویی گرفته شده است، فیلم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و من را به شخصه جذب کرد. بازی حسین یاری نیز در این اثر قابل تامل و شخصیت مورد نظر بخوبی درآمده است و در مجموع با تلاش عوامل دیگر که بسیار زحمت کشیدند ، فکر می کنم این اثر در جشنواره بخوبی دیده شود.

وی در ادامه گفت: حاصل کار نسبت به تصوری که من در زمان فیلمبرداری داشتم بسیار بهتر شده و الان هم فیلم مراحل فنی و جلوه های ویژه را نیز پشت سر می‌گذارد تا در نهایت به یک نتیجه بسیار خوب برسد. فکر می کنم در جشنواره هم فیلم بتواند نظر مخاطبان و اهالی فن را جلب کند، فارغ از اینکه جایزه و رقابتی وجود داشته باشد، تلاش شده تا اثری شایسته برای سینما و مخاطبان تولید شود.

barzideh3

این بازیگر درباره کیفیت جشنواره امسال با توجه به حضور جوانان گفت: اصولا هنرمندان جوان ایده های نو و بکرتری دارند و با تفکر خاصی حرکت می کنند. این تغییر نسل باید صورت بگیرد که به نظرم از این جهت بسیار خوب است. امیدوارم که حضور افراد در این عرصه و همچنین قضاوت در خصوص آنها براساس شایستگی و لیاقت آنها باشد و فارغ از روابط و اتفاقات غیر معمول به هنر آنها توجه شود تا نتیجه ای در خور را شاهد باشیم.

برزیده افزود: البته کارگردانان خوبی هستند که آثار خوب و قابل توجهی را نیز تولید کرده اند، اما اگر به سزاواری و شایستگی افراد جوان توجه نشود، نتیجه کار تولید تله فیلم های ضعیفی خواهد شد که امروز به وفور شاهد تولید آنها هستیم که به هنر ما لطمه وارد می کند. در هر حال جشنواره فیلم فجر به عنوان یک بازار برای ارائه آثار کارگردانانی با ایده ها و تفکرات متفاوت خوب و در خور توجه است.