سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ دی ۱۳۹۳ در ۸:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

بذرافشان به سینما باز می‌گردد/ زندگی یک سینماگر روی پرده

alireza-bazrafshan

علیرضا بذرافشان با یک فیلمنامه تازه درباره سینما به سینما برمی‌گردد.

علیرضا بذرافشان با یک فیلمنامه تازه درباره سینما به سینما برمی‌گردد.

بذرافشان به سوره سینما گفت: سارا خسروآبادی طرحی نوشت که برایم جالب بود و این روزها درگیر نوشتن فیلمنامه آن است. این فیلم یک کمدی اجتماعی است که بی ارتباط با دنیای سینما نیست اما از زاویه جدید روابط سینمایی آدم‌ها را پشت صحنه بررسی می کند. از نظر تعداد بازیگر کم پرسوناژ است و به نوعی می توان گفت زن محور است. قهرمان زن بوده و قصه بر اساس تصمیمات او شکل می‌گیرد. کاراکتر اصلی ما سینماگری است که در تولید هم دست دارد و بابت مشکلاتی که پیش رویش قرار می‌گیرد باید تصمیمی بگیرد. این تصمیم باعث بروز تغییراتی در فضای کارش می شود که ما آن را دستمایه شوخی قرار دادیم.

این کارگردانن درباره فعالیت های تلویزیونی خود و شرایط این رسانه بعد از تغییرات مدیریتی افزود: ساخت یک سریال اخیرا پیشنهاد شده که هنوز به طور قطع نمی‌توان راجع به آن صحبت کرد. در حال بررسی هستیم. اما به طور کل کارکردن در تلویزیون بعد از این با حضور آقای اصغر پورمحمدی راحت تر و دلپذیرتر خواهد بود. او با سابقه درخشان از حضورش در شبکه سه و شناخت درستی که از مدیریت دارد جزو ۲،۳ مدیر برجسته تلویزیون است. با آمدنش امیدواریم اوضاع بهبود یابد و تلویزیون به روزهای پربیننده بودن برگردد.

کارگردان «هفت سنگ» گفت: بین هنرمندان در طیف‌ها و خط فکری مختلف کسی را پیدا نمی کنید که با او مخالف باشد. پورمحمدی جزو معدود کسانی است که همیشه فراجناحی عمل کرده و گروههای مختلف را با توجه به شیوه مدیریتش راضی کرده است. به همین خاطر منتقدانش خیلی کم هستند و نتیجه فعالیتش این بوده که با هر گروهی که کار کرده نتایج خوبی برای تلویزیون داشته است.

علیرضا بذرافشان مجموعه‌های «هفت سنگ» و «نابرده رنج» را کارگردانی کرده و نگارش فیلمنامه «گرگ و میش» ساخته قاسم جعفری را در کارنامه دارد.