سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ دی ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

«در دنیای تو ساعت چند است؟» بهار ۹۴ اکران عمومی می‌شود

donyaye-to-2

فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان بهار ۹۴ اکران عمومی می‌شود.

فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان بهار ۹۴ اکران عمومی می‌شود.

صفی یزدانیان کارگردان این فیلم در رابطه با حضور فیلمش در جشنواره فیلم فجر به سوره سینما گفت: پیش از این قصد داشتیم فیلم را خارج از زمان جشنواره به صورت عمومی نمایش دهیم اما اگر فیلم آن موقع اکران می‌شد فرصت خوبی نبود و به خاطر صف شلوغ فیلم هایی که قبل از پایان سال می خواهند اکران شوند برای این فیلم همان اتفاقی می افتاد که پیش از این دامنگیر «پله آخر» شد و در بدترین زمان نمایش روی پرده می‌رفت و آنطور که باید دیده نمی‌شد. از دی تا اسفندماه زمان مناسبی برای اکران فیلم هایی که قابلیت نمایش عمومی دارند نیست.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت داشت این بود که فیلم مخاطب خود را پیدا کند به همین خاطر نمی خواستیم درگیر شرایط نامناسب اکران شود یا فیلم در گروه سینمای «هنر و تجربه» قرار بگیرد. در نظر گرفتن این شرایط ما را به این نتیجه رساند که فیلم باید در جشنواره فجر حضور داشته باشد تا بعد شرایط بهتری نصیبش شود. علی مصفا به عنوان تهیه کننده برای اکران عمومی فیلم برنامه ریزی کرده تا از طریق دفتر نسیم صبا بتوانیم فصل بهار سال بعد «دردنیای تو ساعت چنده؟» را اکران کنیم.

یزدانیان گفت: داستان فیلمنامه از تهران دور است و بخش اعظم فیلم در رشت جلوی دوربین رفت. به جز سه بازیگر اصلی بقیه افراد هنرمندان بومی گیلان هستند و گویش و لهجه خود را دارند. اگر قرار بود سایر بازیگران را هم از تهران ببریم به خاطر تقلید لهجه ممکن بود فضایی نمایشی و مصنوعی در فیلم ایجاد شود. اما پرسوناژ های اصلی جز به اقتضای صحنه که ممکن است برخی دیالوگ‌ها را به گویش گیلانی بیان کنند فارسی صحبت می‌کنند.

لیلا حاتمی، علی مصفا، ابراهیم ضمیر، کریستف رضاعی، لی‌لی سمیعی، پیام یزدانی، زینب شعبانی، اردشیر کاظمی، آیدین بهنامی، عفت جمالی پور، محمد فتحی، حبیب پورسیفی، محمد دزفولی زاده،سیده نیلوفر یزدان پرست، سیده نرگس یزدان پرست، اِلدار اَرکاک، کتایون صابر فخر و آرمین زائر ثابت بازیگران این فیلم هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>