سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۳۹۳ در ۹:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

خوزستان در انتظار یک پردیس سینمایی/ حمایت از اکران فیلم کودک در اهواز

koochakzadeh-ahvaz

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در اهواز استان خوزستان را نیازمند داشتن یک پردیس سینمایی مجهز می‌داند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در اهواز استان خوزستان را نیازمند داشتن یک پردیس  سینمایی مجهز می‌داند.

سوره سینما- مدیر امور سینمایی حوزه هنری شهر اهواز، از جای خالی یک پردیس سینمایی در استان پهناور خوزستان صحبت می‌کند. به نظر او مردم سینمادوست و خونگرم این استان لیاقت داشتن پردیس‌هایی مجهز با فضاهای جانبی را دارند. پاتوق‌هایی امن و آرام برای خانواده‌هایی که در یکی از مهمترین و عزیزترین بخش‌های این سرزمین تاریخی زندگی می‌کنند.

حوزه هنری در شهر اهواز سه سینما دارد. وضعیت این سینماها به نظر مطلوب می‌آید.

مجتبی کوچک‌زاده: در اهواز حوزه هنری سینماهای اکسین، قدس و بهمن را دارد و در شهر دزفول هم یک سینما متعلق به حوزه هنری وجود داشت که تخریب شده و با تامین بودجه بازسازی کامل می‌شود. امیدوارم مسئولان استانی همیاری و همراهی بیشتری داشته باشند تا در دزفول یک پردیس ساخته شود.

سینماهای اهواز قبلا بازسازی شده‌اند؟ نیاز به تعمیر و تجهیز ندارند؟ از وضعیت آنها راضی هستید؟

سینما اکسین سال ۱۳۸۷ با مشارکت سازمان توسعه سینمایی سوره، سینما شهر و حوزه هنری خوزستان بازسازی اساسی شد. ما متاسفانه در اهواز پردیس نداریم. سینما اکسین یکی از بهترین سینماهای شهر است. استقبالی که مردم از سینما دارند نشان می‌دهد که ظرفیت جذب مخاطب در پردیس وجود دارد. اگر پردیس سینمایی در دزفول ساخته شود، به بخشی از این نیاز پاسخ داده می شود.

سینما قدس اهواز وضعیت عالی ندارد، در سفر اخیر آقای کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز به اهواز مفصل در این باره صحبت شد و امیدواریم بتوانیم وضعیت این سینما را به شکل مطلوب درآوریم. سینما بهمن شرایط مناسب دارد. این سینما سال ۱۳۸۶ بازسازی شده. از نظر تجهیزاتی مشکلاتی دارد اما کلا سینمای خوبی است.

بهای بلیت در این سینماها متغیر است؟

بهای بلیت در سینما اکسین ۴۰۰۰ تومان، در سینما بهمن و قدس ۳۰۰۰ تومان است. سینما بهمن سینمای کودک و نوجوان است و اغلب آثار مناسب با این گروه سنی را نمایش می دهد. به دلیل برنامه های مشترکی که با آموزش و پرورش برای حمایت از سینمای کودک داریم، دانش آموزانی که همراه اولیای مدارس به سینما بهمن می آیند می توانند فیلم ها را با بلیت ۱۵۰۰ تومان ببینند.

فروش بلیت از طریق سایت سینماها چه وضعیتی دارد؟ مردم از این طرح استقبال کرده‌اند؟

خوزستان اولین استانی است که سامانه فروش بلیت اینترنتی سینما در آن راه اندازی شد. استقبالی که در تهران و مشهد از این طرح شده، با استقبال مردم خوزستان قابل مقایسه نیست. اما قطعا به مرور این وضعیت بهتر می‌شود. یکی از مشکلات سینمای ایران، نبود اطلاع‌رسانی مناسب است. مردم باید از وضعیت اکران و نمایش فیلم ها با خبر شوند، ماهیت فیلم‌ها را بشناسند و به تماشای آنها بنشینند. آنچه در تلویزیون تبلیغ شود، بیشتر با مردم ارتباط برقرار می‌کند. خبرگزاری ها و روزنامه ها بورد محدودی دارند اما تلویزیون تاثیرگذاری بیشتری دارد.

cinema-oxin-ahvaz

شبکه استانی خوزستان درباره معرفی و تبلیغ فیلم‌ها به شما کمک نمی‌کند؟

شبکه‌های استانی مخاطب بالایی ندارند. مردم بیشتر بیننده برنامه های شبکه های سراسری هستند. برای اطلاع رسانی درباره فیلم ها ما نیازمند سازوکاری جدید و عزمی جدی هستیم. استفاده از فضای مجازی در جای خود، استفاده از تلویزیون در حد خود مهم هستند. اما به نظرم شهرداری می تواند کمک خوبی برای معرفی فیلم ها باشد و نصب بیلبوردهای دائمی برای اطلاع مردم از برنامه اکران فیلم ها بهترین راهکار تبلیغی است.

بخشی از مشکل تبلیغات فیلم‌ها بحث مالی است.

بله. قطعا هزینه تبلیغ تلویزیونی بالا است و هر تهیه کننده ای امکان آن را ندارد. رسانه ها هم هر نوع خبری را منتشر نمی کنند و ممکن است به این دلیل که بعضی خبرها تبلیغاتی محسوب می شود مایل به انتشار آنها نباشند. شهرداری هم البته برای بیلبوردهایش برنامه ریزی مالی دارد، اما بدون حمایت فرهنگی از سینما این هنر نمی تواند ادامه حیات داشته باشد.

مخاطب سینماهای اهواز چه اقشاری هستند؟

خوشبختانه سینماهای حوزه هنری در اهواز در مرکز شهر قرار دارند و اقشار مختلف در این سینماها فیلم می بینند. اما یک مشکل جدی در شهر وجود دارد، قرار است قطار شهری راه اندازی شود و به دلیل عملیات عمرانی، دسترسی به مرکز شهر کمی سخت شده. از سوی دیگر همه سینماها مشکل پارکینگ دارند و مردم برای پارک خودروها دچار مشکل می شوند. اگر یک پردیس در مناطق جدید شهر ساخته شود می توان امکانات بهتری برای مردم در این سینماها فراهم کرد.

پرفروش‌ترین فیلم های امسال در سینماهای حوزه هنری چه آثاری بوده‌اند؟

سینماهای اهواز تایع سینماهای ایران هستند. همه فیلم‌های پرمخاطب در این سینما هم مورد توجه قرار می‌گیرند و فیلم‌هایی که مخاطب محدود دارند در این شهر هم نمی‌فروشند. امسال فیلم های «طبقه حساس»، «رسوایی» و «شهر موشها ۲» در اهواز بالاترین میزان تماشاگر را داشتند. خوشبختانه ما سعی کردیم با تقسیم درست فیلم‌ها، به همه سالن‌ها رونق بدهیم. مثلا «شهر موشها ۲» تا مقطعی در سینمااکسین روی پرده بود، از اول ماه مهر نمایش فیلم در سینما بهمن ادامه پیدا کرده و به لطف موشهای دوست داشتنی، شاهد فروش خوب در سینما بهمن هستیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>