سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

طرح مستند «موکان» دغدغه من بود/ حضور فیلم در ۳ قاره به همت حوزه هنری

mookan1

مستند «موکان» جایزه ویژه هیات داوران بهترین فیلم مستند جشنواره نماز و نیایش را از آن خود کرد.

مستند «موکان» به کارگردانی علی هاشم‌زهی جایزه ویژه هیات داوران بهترین فیلم مستند جشنواره نماز و نیایش را از آن خود کرد.

رضا خوش فرمان تهیه‌کننده این فیلم در رابطه با چگونگی تولید این اثر به سوره سینما گفت: طرح این مستند را مدت‌ها در ذهن داشتم وقتی با هاشم زهی مطرح کردم استقبال کرد و پیشنهاد داد کار را اجرایی کنیم. از آنجا که «موکان» بر اساس تحقیق و پژوهش شکل گرفته بود بنا شد تهیه کار به عهده من باشد و علی هاشم زهی هم کارگردان باشد. بعد از مشخص شدن امور اولیه به منطقه سراوان رفتیم تا لوکیشن و شرایط زندگی کاراکتر ها را از نزدیک بررسی کنیم و بلافاصله به مدت ۱۱روز فیلمبرداری را آغاز کردیم.

وی افزود: پیش بینی ما از مدت زمان تصویربرداری ۵تا ۷ روز بود و گروهی مجرب و حرفه ای در این پروژه حضور داشتند بعد از پایان کار برای پخش با مراکز و موسسات زیادی مذاکره کردیم تا اینکه با حوزه هنری به توافق رسیدیم. چون می دانستیم سیستم سازمان توسعه سینمایی سوره به صورت حرفه ای عمل می‌کند و ما دیگر دغدغه ای برای پخش و بازار بین المللی هم نداشتیم و مطمئن بودیم این فیلم به خوبی در مجامع فرهنگی جهانی دیده خواهد شد.

mookan2

وی گفت:«موکان» به زبان بومی مردم سیستان و بلوچستان به معنی نخل ها است و تا الان در جشنواره های بین المللی کارتاج تونس، ریور ایتالیا، کمبریج،سیسیل،اسپانیا ، جشنواره جهان اسلام مالزی به نمایش درآمده و جوایزی چون جایزه ویژه فرهنگ و هنر ترکیه و بهترین فیلم مستند کوتاه انتخاب و جایزه ۴۰۰۰ یورویی جشنواره محیط زیست فرانسه را دریافت کرده است. به همت حوزه هنری این اثر در ۳قاره به نمایش درآمد و در جشنواره های داخلی سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران، رویش،رشد،پروین اعتصامی،اردیبهشت و جشن خانه سینما دیده شد که برای مورد آخر توانست کاندیدای ۵جایزه شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>