سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۳ در ۸:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

«عصر یخبندان» یکی از بهترین‌های جشنواره فیلم فجر است

asre-yakhbandan1

منصور لشگری قوچانی «عصر یخبندان» ساخته مصطفی کیایی را یکی از فیلم‌های محبوب جشنواره فجر امسال معرفی کرد.

منصور لشگری قوچانی «عصر یخبندان» ساخته مصطفی کیایی را یکی از فیلم‌های محبوب جشنواره فجر امسال معرفی کرد.

لشگری قوچانی تهیه کننده دو فیلم اخیر مصطفی کیایی درباره آشنایی خود با این کارگردان به سوره سینما گفت: سال گذشته به دنبال فیلمنامه خوبی بودم تا آن را بسازم. طی ملاقاتی که با مهدی هاشمی داشتم، ایشان به من گفت کارگردان جوانی که بتازگی «ضد گلوله» را با او کار کرده، فرد با استعدادی است که می توان به او اعتماد کرد و برای فیلمش سرمایه گذاشت. من همان موقع با محسن کیایی تماس گرفتم و فردای آن روز ایشان به همراه برادرش به دفتر من آمد.

وی افزود: «خط ویژه» را خواندم و به قدری دوستش داشتم که ساعت دوی نیمه شب به کیایی پیامک دادم و گفتم فیلمنامه ات را با هم خواهیم ساخت. من خودم در یک خانواده شلوغ و در شهرستان متولد شده ام و در محل کارم نیز افراد زیادی در کنارم هستند. به همین دلیل به خوبی با معضلات اجتماعی و درد مردم آشنایی دارم و به طبع از فیلمنامه هایی که چنین فضاهایی داشته باشند استقبال می‌کنم.

تهیه کننده «عصر یخبندان» همچنین گفت: داستان «عصر یخبندان» برای مردم نوشته شده بود و همین کافی بود تا یک سرمایه گذار را ترغیب کند. فیلمنامه هایی که شروع و پایان داشته باشند و محتوای خود را در قالب یک روایت قصه گو به مخاطب عرضه کنند، همیشه برای من قابل احترامند چون به ارتباط برقرار کردن با مخاطب اهمیت داده اند. لحن ویژه مصطفی کیایی به گونه ای است که تلخی ها را به سبک و سیاقی شیرین باز می نمایاند و مخاطب را دلزده نمی کند. من این شیوه از فیلمسازی را خیلی دوست دارم. شرایط کار را نیز به گونه ای فراهم کردم که مصطفی کیایی بتواند با آرامش خلاقیت خود را بروز دهد.

asre-yakhbandan2

لشگری قوچانی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم جدید کیایی با ساخته قبلی او شباهتی دارد یا نه، گفت: تنها شباهت موجود این است که به معضلات روز پرداخته ایم و اصلا این لفظ «عصر یخبندان» به همین روزهای حاضر اطلاق می‌شود که به هر حال مطابق همیشه با مشکلاتی همراه است. این بار هم با فیلمنامه و ساختاری بسیار قوی تر از چیزی که در «خط ویژه» شاهد بودیم قصه چند جوان دهه شصتی روایت می شود. کیایی این بار هم باید از سوپراستارها جوری بازی می گرفت که همه با هم هماهنگ باشند و با وجود اینکه سخت بود، موفق شد.

او اضافه کرد: نسخه ای که به هیأت انتخاب جشنواره تحویل داده بودیم، تقریبا کامل بود و چیزی که قرار است در جشنواره رونمایی شود، از نظر اصلاح رنگ و موسیقی و چند مورد دیگر، تغییراتی داشته است. درباره «عصر یخبندان» این نکته را هم باید اضافه کنم که این اثر، یک فیلم طنز نیست اما ممکن است مخاطب را هم برای لحظاتی بخنداند، درست مثل «خط ویژه» که ما در هنگام ساخت رویکرد طنز نداشتیم اما در سالن می دیدیم که خند بر لب تماشاگر آمده است.

منصور لشگری قوچانی امسال با دو فیلم «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «عصر یخبندان» ساخته مصطفی کیایی، به عنوان تهیه کننده در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.


One thought on “«عصر یخبندان» یکی از بهترین‌های جشنواره فیلم فجر است”

  1. سید مهدی حیدری می‌گه:

    فکری به حال بازیگران نقش فرعی شود بنده نقش معتاد در فیلم سینمایی عصر یخبندان در دولوکیشن و دو سکانس داشتم ولی هیچ پیشنهادی بعد از این بازی به بنده نشد خواهشمندم بازیگران نقش فرعی جدی گرفته شوند
    سید مهدی حیدری ۰۹۳۵۱۶۵۹۳۸۱شماره تماس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>