سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

رونمایی از «من دیه گو مارادونا هستم» در پردیس ملت

maradona

ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» روز شنبه ساعت ۱۰:۳۰ در گالری پردیس ملت با حضور عوامل فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» برگزار شد.

ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» روز شنبه ساعت ۱۰:۳۰ در گالری پردیس ملت با حضور عوامل فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» برگزار شد.

سوره سینما- به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» صبح روز شنبه میزبان بهرام توکلی کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه کننده، گلاب آدینه و سعید آقاخانی بازیگران «من دیه گو مارادونا هستم» شد. در ابتدای این مراسم احسان کرمی مجری برنامه گفت: این چهارمین روز از ویژه برنامه های «یک فیلم، یک سلام» است که هدف اصلی آن تکریم مخاطبان سینمای ایران و ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه است.

در ادامه بهرام توکلی کارگردان «من دیه گو مارادونا هستم» در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در جشنواره شاهد یک فیلم کمدی باشیم بیان کرد: فیلم من در رده آثار اجتماعی قرار دارد و نمی‌توان به آن کمدی گفت تنها درون مایه ای از کمدی در آن نهفته است.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم در پاسخ به سوال کرمی درباره اینکه آیا شما قصد دارید با حضور بازیگران معروف گیشه را در اختیار خود بگیرید عنوان کرد: از ابتدای سال که تصمیم گرفتیم فیلم را کلید بزنیم همه جوانب را در نظر گرفتیم؛ جشنواره و حتی بین المللی بودن آن.

توکلی با اشاره به نحوه انتخاب بازیگران خود گفت: صادقانه می گویم این فیلم بسیار متنوع است و تجربه متفاوتی را برای من رقم زد چراکه سالها ایده ساخت چنین فیلمی در ذهنم بود. در سینمای ایران بازیگران همیشه دسته بندی می شوند. جنس بازی آقاخانی برایم بسیار مهم بود چراکه در حرفه بازیگری تجربه بسیاری دارد.

نوروزبیگی از استقبال این فیلم در جشنواره گفت: امیدوارم این فیلم در جشنواره با استقبال خوبی مواجه شود فکر می کنم این فیلم یکی از بحث برانگیزترین فیلم های جشنواره باشد امیدوارم مارادونا دعوت ما را برای حضور در این جشنواره را بپذیرد.

در ادامه مراسم احسان کرمی در خصوص معرفی دیگر عوامل فیلم گفت: علی باقری عکاس، محمد نجاریان ساخت تیزر و هومن بهمنش به عنوان مدیر فیلمبرداری در این اثر سینمایی حضور داشتند.

توکلی درباره استقبال از فیلم خود در جشنواره فجر گفت: مثل هر کار دیگری سعی کردم فیلم خوبی را به جشنواره برسانم نسخه اولیه این فیلم را یکسال و نیم گذشته نوشتم چند روز بعد از همکاری با نوروزبیگی فیلمنامه بازنویسی شد این فیلم به نظر من فضای غیرجدی دارد البته نمی توان به آن کمدی گفت.

وی با بیان اینکه در شرایط سینمای ایران فیلم‌ها تحت فشار تولید می شوند و این فیلم برایم تجربه شیرینی بود افزود: به خاطر آنچه که این روزها می شونم متاسفم همه ما به عنوان دست اندرکار جشنواره برای این نهاد احترام قائل هستیم و ما اهالی سینمایی نباید به آن ضربه بزنیم. به نظر من در سینمای ایران موضع انتقاد شدیدتر تاثیرگذاری بیشتری به یک تفکر تبدیل شده و به نظر من این حرکت نادرست استو هرچیزی را به نفرت تبدیل نکنیم این اتفاقات باعث ضربه به سینمای ما می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه با ۶ فیلم در جشنواره امسال شرکت کردم بیان کرد: تنها ۳ عنوان از فیلم هایم به جشنواره راه یافت و این فیلم مفرح و تقریبا فوتبالی است. برای این فیلم حرف خاصی ندارم بیشتر آرزو دارم که در اکران عمومی دیده شود. به هرحال مطمئنم این انرژی نهفته در سینمای ایران باعث می شود هرسال تعدادی کارهای خوب و درخشان دیده شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>