سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

«حق سکوت» اکران نشود، فیلم تازه‌ام را شروع نمی‌کنم

haghe-sokoot

محمدهای نائیجی عنوان کرد تا زمانی که فیلم اول او اکران نشود، نسبت به شروع کار جدید انگیزه ندارد.

محمدهای نائیجی عنوان کرد تا زمانی که فیلم اول او اکران نشود، نسبت به شروع کار جدید انگیزه ندارد.

نائیجی به سوره سینما گفت: «حق سکوت» پروانه نمایش دارد اما هنوز اکران نشده است و من هم نمی دانم چرا. گویا از نگاه بعضی دوستان و سینماداران، این فیلم لوباجت نمی‌تواند در اکران عمومی موفق باشد. سوال من این است که چرا قصاص قبل از جنایت می‌کنیم؟ شاید اگر این فیلم با بهره مندی از یک اکران مناسب روی پرده بیاید، بتواند نمایش خوبی داشته باشد. من می‌توانم با مسوولانی در صدا و سیما هم صحبت کنم و به این ترتیب، تیزرهای زیادی از فیلم پخش شود اما وقتی آنان که باید برای اکران فیلم قدم بردارند کاری نمی‌کنند، چه کاری از دست من ساخته است؟

وی افزود: این گفته را قبول ندارم که چهره ها، لزوما موجب فروش بالای یک فیلم می‌شوند. برای مثال در گروه هنر و تجربه، فیلم هایی موفق شده اند گیشه خوبی داشته باشند بدون اینکه بازیگران شاخصی در آن بازی داشته باشند. به من گفته بودند فیلم را برای اکران به این گروه بسپار. من هم مخالفتی ندارم و اگر «حق سکوت» اکران اصلی را تجربه نکند، ترجیح می‌دهم در این چارچوب، فیلم را به نمایش در بیاوریم.

محمدهادی نائیجی درباره دیگر فعالیت‌های خود اضافه کرد: فیلمنامه های تازه ای دارم که دلم می‌خواهد آنها را بسازم اما فعلا روحیه ای برایم باقی نمانده است. تا زمانی که تکلیف اکران فیلم اولم مشخص نشود برای شروع فیلم دوم رغبتی ندارم. در این سینما، معادله‌هایی را با دست خودمان ساخته ایم که حالا دست و پاگیرمان شده. چطور می‌توان از فروش پایین فیلمی قبل از اکران آن مطمئن بود؟

فیلم سینمایی «حق سکوت» با بازی شیرین اسماعیلی، هوتن شکیبا، حسام محمودی و … سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. این فیلم محصل حوزه هنری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>