سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

نظر وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم فجر/ پیوندی بین فرهنگ و اقتصاد

fajr33-janati

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه رای فجر را پیوند بین فرهنگ و اقتصاد دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه رای فجر را پیوند بین فرهنگ و اقتصاد دانست.

سوره سینما- به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح  امروز ۲۷ دی ماه در مراسم رونمایی از سامانه رای فجر، سامانه دسترسی به منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم فجر که در ساختمان مرکزی رایتل و با حضور وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی، مدیر عامل رایتل، رئیس سازمان سینمایی کشور و دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از همکاری با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا دو سال پیش اصلا حرفی از تکنولوژی های نوین اطلاع رسانی و رایتل نبود اما حالا میبینیم که کارهای بسیارخوبی در رایتل انجام شده  و کم کم جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

وی افزود: جشنواره های فجر نمادی از دستاوردهای هنری انقلاب اسلامی است که در حوزه های متعدد از جمله سینما،تئاتر،موسیقی و حتی مد و لباس برگزار می شود ومبنا بر این است که در این دهه هم یک گزارش از دستاوردهای فرهنگی و هنری به مردم ارائه شود و هم یک فضای شاد و مفرح و دلنشینی فراهم شود که مردم از آن بهره مند شوند.

جنتی گفت: در طی شانزده ماه گذشته به همت جناب آقای ایوبی و همکارانشان تحولات خوبی رخ داده است.زمانی که من به وزارت ارشاد آمدم با سینماگران زیادی صحبت کردم برای اینکه دیدگاه های آن ها را بشنوم و این درحالی بود که آن ها ابراز می کردند که چند سال است که به وزارت ارشاد نیامده اند و حتی برخی از آنان حاضر نبودند فیلم هایشان را به جشنواره بدهند به دلیل سرخوردگی که از برخی مسائل داشتند. ولی در طی این مدت یک نشاطی ایجاد شده ، خانه سینما که بسته بود باز شد و سالن های سینمای جدیدی به مجموعه سینما اضافه شد و اکران فیلم ها رونق بیشتری گرفت. برخی صاحبان سینما تصمیم داشتند که برای سینمای خود تغییر کاربری بگیرند اما اکنون امید دارند که از سالن سینمای خود بهره ببرند و مخاطبان بیشتری را پذیرا باشند.

جنتی با اشاره به جشنواره فجر گفت:  امسال سی و سومین سالی است که جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود و یک رویداد بسیار خوبی است که در دهه فجر واقع شده است.اما بحثی که ما دنبال می کردیم این بود که برخی کارها از وظایف وزارت ارشاد نیست و نباید در تصدی آن باشد. یکی از آن ها برگزاری همین جشنواره‌ها و نمایشگاه های بین‌المللی است که در طول سال برگزار می کنیم. کار ما باید بیشتر سیاست گذاری و نظارت و حمایت باشد و ما اعلام آمادگی کردیم که این کارها را واگذار بکنیم که در برخی از بخشها مانند نمایشگاه رسانه های دیجیتال در این زمینه موفق بودیم. در حوزه کتاب هم قرار است برگزاری نمایشگاه سال آینده به خود ناشران واگذار شود. واگر بتوانیم سایر جشنواره های دهه فجر راهم واگذار کنیم آمادگی آن را خواهیم داشت.

علی جنتی در ادامه به حمایت مراکز اقتصادی از فرهنگ اشاره کرد و گفت: در دنیا  این معمول است که شرکت‌های اقتصادی از فعالیت های خیریه و فرهنگی و هنری به طور جدی حمایت می کنند و این هم برای خودشان جنبه تبلیغی دارد و هم باعث حمایت از فعالیت های هنری و فرهنگی می شود.این فعالیتی که شرکت رایتل انجام داد و این همکاری که در این مدت بنیان نهاده شد و امروز ثمره آن را می‌بینیم، اقدام بسیار مثبتی است که درحال انجام است و امیدواریم که دیگر شرکت ها هم با تاسی به این اقدام رایتل وارد این میدان بشوند.

جنتی اضافه کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال اقتصاد و فرهنگ نامیدند باید بتوانیم پیوند بین اقتصاد و فرهنگ را برقرار کنیم و امیدواریم که همه مردم بتوانند از ثمرات این اقدام خوب در تمام نقاط کشور بهره مند شوند و با استفاده از این تکنولوژی همه اتفاقات این دهه را از نزدیک ببینند و از اخبار باخبر شوند و حتی شاید بیشتر از کسانی که در متن اتفاق حضور دارند بتوانند در فضای مجازی از برنامه‌ها و رویدادها استفاده کنند.

جنتی در پایان سخنان خود از علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی  و شرکت رایتل به خاطر حمایت از فرهنگ و هنر کشور تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که آثار و ثمرات این اقدام به خوبی دیده شود.

سامانه رای فجر یک سامانه موبایلی با فناوری روز است که دسترسی به اخبار ، رویدادها و منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم فجر را برای عموم مردم در سراسر کشور ممکن می‌سازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>