سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۹ ق.ظ چاپ مطلب
مهدی پاکدل:

پاسخ ما به اقدام توهین‌آمیز مجله فرانسوی، فیلم «محمد (ص)» است

pakdel-abootaleb

بازیگر نقش ابوطالب در فیلم «محمد (ص)»، این اثر سینمایی را بهترین پاسخ نسبت به اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو عنوان کرد.

بازیگر نقش ابوطالب در فیلم «محمد (ص)»، این اثر سینمایی را بهترین پاسخ نسبت به اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو عنوان کرد.

مهدی پاکدل به سوره سینما گفت: افراطی‌گری، در هر شکلی که باشد اشتباه است. هر کسی به نوعی ارادت خود را به پیامبر عظیم الشأن اسلام نشان می‌دهد و ما سینمایی ها هم به زبان خودمان این کار را انجام دادیم. در این مدت که آن اقدام توهین آمیز نسبت به حضرت رسول (ص) رخ داده، عده ای بر ما خرده می‌گیرند که چرا واکنش خاصی نشان نمی‌دهیم. من می‌خواهم به همه آنها بگویم بهترین پاسخ را که نشانگر ارادت ازلی و ابدی ما به این شخصیت عظیم است، چند سال است که آماده کرده‌ایم و در جشنواره فیلم فجر آن را رونمایی می کنیم.

وی افزود: دین اسلام، دین محبت است و اگر قرار باشد ما مسلمانان هم با افراطی‌گری پاسخ اقدام نسنجیده آنان را بدهیم، چه فرقی با هتاکان داریم؟ در فیلم مجید مجیدی، به شکل هنرمندانه، شخصیت والای حضرت محم د(ص) به تصویر کشیده شده و من فکر می‌کنم پخش جهانی این فیلم و دیده شدن آن در عرصه جهانی،محکم‌ترین پاسخ به اقدامات توهین آمیزی باشد که هرازگاه در گوشه و کنار جهان اتفاق می‌افتد.

این بازیگر همچنین درباره وضعیت اکران اولین فیلمی که کارگردانی آن را بر عهده داشت توضیح داد: فیلم «فردا» قرار است بهار سال ۹۴ در گروه «هنر و تجربه» اکران شود. تعداد فیلم‌های تولید شده خیلی زیاد است و تعداد سالن های سینما خیلی کم. به همین دلیل چاره ای نداریم جز اینکه در همین گروه فیلم را به نمایش در بیاوریم. گویا برای فیلم هایی که در بخش مستقل ساخته می‌شود باید اکران مستقل از اکران اصلی را هم انتظار داشت.

مهدی پاکدل که بعد از جشنواره امسال فیلم «تمشک» را با بازی خود روی پرده دارد، درباره همکاری با سامان سالور گفت: این کارگردان یکی از آن افرادی است که به تجربه گرایی اهمیت می‌دهد و همین ویژگی بازیگر را برای قبول پیشنهاد او ترغیب می‌کند. سالور فیلمنامه خوبی نوشته بود و من هم خیلی آن را دوست دارم چون موضوعی که داشت ذهن مخاطب را درگیر می‌کند و او را به سمت تفکر درباره چیزی سوق می‌دهد که شاید در جامعه ما کمی مغفول مانده است.

وی درباره فعالیت های این روزهای خود گفت: در جشنواره تئاتر فجر پیش رو، نمایش «یک صبح ناگهان» را روی صحنه دارم و قرار است نوروز هم اجرای عمومی آن را داشته باشیم. به جز این نمایش، به دلیل مشغولیتم برای بازی در سریال «کیمیا» نتوانستم به کارگردانی فکر کنم اما حتما در سال ۹۴ فیلم دومم را کارگردانی خواهم کرد.

مهدی پاکدل سال گذشته فیلم «فردا» را در جشنواره فیلم فجر داشت که آن را به اتفاق ایمان افشاریان کارگردانی کرده بود. او در فیلم‌های سینمای «آزادراه»، «دایره زنگی»، «آبی» و … بازی کرده است.