سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

«دریا کنار» بهار ۹۴ اکران می‌شود

darya-kenar

فیلم سینمایی «دریاکنار» به کارگردانی آرش معیریان بهار سال ۹۴ روی پرده می‎‌رود.

فیلم سینمایی «دریاکنار» به کارگردانی آرش معیریان بهار سال ۹۴ روی پرده می‎‌رود.

محسن وزیری تهیه‌کننده این فیلم به سوره سینما گفت: در چند ماه اخیر به قدری فیلم ها را به شکل فشرده روی پرده فرستادند که وضعیت فروش برای همه آثار وخیم شد. «کالسکه»ء ما هم آنطور که تصور می‌کردیم نفروخته و این باعث تعجب ماست. این فیلم، البته قصه و ساختار خوبی دارد و اساسا کارگردان آن کسی است که این جنس از سینما را خوب می‌شناسد و تا امروز هم نشنیده ام کسی ناراضی از سالن سینما بیرون بیاید، بنابراین چیزی به جز بستر اکران نامناسب، دلیل این فروش غیر ایده آل نیست.

وی افزود: اینطور نیست که سینمای کمدی جایگاه خود را در بین مخاطبان از دست داده باشد، کما اینکه می بینیم این روزها «مجرد چهل ساله» دارد به خوبی می‌فروشد. البته این فیلم هم مثل فیلم ما سینمای سرگروه ندارد اما به دلایل دیگری مثل تبلیغات بهتر، فروش بالاتری هم دارد و البته اثر سینمایی خوبی هم هست. به هر حال من از این شرایط اکران راضی نیستم تا حدی که فیلم جدیدم «دریا کنار» را که پروانه نمایش هم دارد به این زودی اکران نمی‌کنم و نمایش عمومی این فیلم احتمالا به نیمه دوم بهار ۹۴ یا اوایل تابستان موکول می شود.

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که به عنوان یک تهیه کننده نسبت به اکران آثار در گروه «هنر و تجربه» چه نظری دارد گفت: اساسا جنس سینمایی که من در آن کار می‌کنم، سینمای بدنه است. ما از کسی وام نمی گیریم و اگر چنین قصدی هم داشته باشیم کسی نیست به ما پول بدهد! ما اینطور یاد گرفته ایم که فیلم بسازیم و اثر، خودش هزینه ساختش را در بیاورد و با سود آن فیلم بعدی را شروع کنیم. اکران هنر و تجربه مربوط به کسانی است که می خواهند در سینما آزمون و خطا داشته باشند و  ما انتخاب نهایی‌مان را در این مسیر سال ها قبل انجام دادیم.

وزیری در ادامه تأکید کرد: البته نمی توان این موضوع را انکار کرد که نسل جوان کارگردان در سینمای ما پر از شوق و انگیزه هستند و حتی چند نفری از آنان را خود من به سینما معرفی کردم، فارغ از اینکه موفق به ادامه مسیر بودند یا نه، در قدم های اول قابلیت های خوبی از خودشان نشان دادند و همین موضوع به ما می گوید جوانان امروز امید ما را به آینده سینما بیشتر می کنند. امیدوارم در سال های آینده همه گروه های اکران گیشه خوبی را برای تمام فیلم ها رقم بزنند.

محسن وزیری این روزها فیلم «کالسکه» را با تهیه کنندگی خود روی پرده دارد. این اثر سینمایی را آرش معیریان کارگردانی کرده و بازیگرانی همچون دانیال عبادی، سارا منجزی، بهنوش بختیاری، مهران غفوریان و … در آن بازی دارند.