سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۳ در ۹:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

طنز، ایده‌آل من نیست اما می‌گویند در آن موفقم/ «چهارشنبه خون به پا می‌شود» فیلمنامه‌ای بی‌نظیر دارد

sara-monjezi1

یک بازیگر جوان سینما حضور در آثار کمدی را به دلیل پیشنهادهای بسیاری که در این زمینه دارد، می‌داند.

یک بازیگر جوان سینما حضور در آثار کمدی را به دلیل پیشنهادهای بسیاری که در این زمینه دارد، می‌داند.

منجزی درباره شروع بازیگری خود به سوره سینما گفت: اولین فیلم من در سینما «خنده در باران» نام داشت. در این فیلم داریوش فرهنگ نقشی را به من سپرد که هنوز هم از یادآوری آن احساس خوبی به من دست می‌دهد. در این فیلم نقش دختری را داشتم که طی یک عمل جراحی اشتباه، مغز نامزدش با مغز یک خانم جا به جا شده و حالا در موقعیت عجیب و غریبی گرفتار شده است. در این تجربه، با نصرالله رادش، علیرضا جلالی تبار و شقایق فراهانی همبازی بودم. در این فیلم مهران غفوریان هم دوباره به سطح واقعی بازیگری خود رسید.

وی افزود: کمدی، ژانری نیست که اولویت من برای بازی باشد اما نمی دانم چرا غالب بازی های کارنامه من در این نوع از فیلم ها بوده است. البته نمی توانم فراموش کنم که بازی در فیلم هایی مثل «دردسر بزرگ»، «کالسکه» و تله فیلم «تاکسی پلیس» تجربه های خوبی برای من به حساب می آیند. مدتی است تصمیم گرفته ام دیگر کمدی کار نکنم و سعی دارم کمی از خودم دور شوم. مثلا من خیلی دوست داشتم در نقش دختری از طبقات پایین جامعه ظاهر شوم و خدا را شکر، این اتفاق با یکی دو فیلم، رخ داد.

این بازیگر در توضیحات بیشتر خود درباره فیلم روی پرده ء «کالسکه» ادامه داد: من خیلی دیر به پروژه پیوستم و اگر راهنمایی های آقای معیریان نبود، شاید نمی توانستم خودم را با گروه هماهنگ کنم. روزی که از دفتر آقای وزیری، تهیه کننده اثر، با من تماس گرفتند، برای شرکت در مراسم ختم یکی از بستگان به اهواز رفته بودم و پشت تلفن به آنان گفتم تازه به شهر زادگاهم رسیده ام و نمی توانم فردای آن روز بر سر قرار با آنان حاضر باشم. آقای وزیری اما به من گفت آرش معیریان به زودی به یک سفر می رود و پروژه حتما باید کلید بخورد. من هم تنها یک شب را در اهواز سپری کردم و فردای آن روز به تهران آمدم. کار شروع شد بدون اینکه من فیلمنامه را خوانده باشم اما شوق همکاری با کارگردانی مثل آقای معیریان، مجابم کرد.

منجزی همچنین تأکید کرد: اصلا دوست ندارم در فیلمی بازی کنم که سعی دارد مخاطب را به زور بخنداند. در عین حال، اصلا نمی خوام بازی ام با لودگی در آمیزد. همکاری با معیریان را به این دلیل که می دانستم با چنین سبک و سیاقی فیلم نمی سازد دوست داشتم و خوشحالم که به کارنامه ام اضافه شد. ایشان هم مثل اغلب کارگردانانی که با آنان کار کرده ام این فرصت را به من داد که طراحی لباسم را خودم بر عهده بگیرم چون مادر من سال ها مزون داشت و من به این هنر آشنا بودم. تنها برای سریال «کلاه پهلوی» که یک کار تاریخی بود، به دستور طراح صحنه پروژه، لباس پوشیدم.

sara-monjezi2

بازیگر «کلاه پهلوی» درباره بازی در فیلم یک کارگردان فیلم اولی توضیح داد: «چهارشنبه خون به پا می‌شود» یک فیلم سخت بود که فیلمنامه فوق العاده ای داشت و تمام عوامل به این نکته اذعان داشتند که صرفا با خواندن فیلمنامه برای همکاری با پروژه مصر شده اند. هنگامی که حماسه پارسا این فیلم را به من پیشنهاد داد مشغول بازی در تله فیلمی از محمود معظمی بودم با نام «دیوارهای یخی». بنابراین زمانی به بچه ها پیوستم که مدتی از تمرین شان می‌گذشت و همیشه اضطراب داشتم که جایی از کار مرا عوض کنند. اما خوشبختانه بازی ام را پسندیدند و کار تمام شد.

سارا منجزی همچنین گفت: فیلم حماسه پارسا بی شک یکی از متفاوت ترین فیلم ها در کارنامه همه کسانی است که در آن سهم دارند. پروژه پر هزینه ای بود و ما حتی نوروز ۹۳ هم بر سر کار بودیم. لوکیشن اصلی ما یک صرافی بود در سعادت آباد و طراحی خوب آقای میرفخرایی، فضای زیبایی را برای کارمان به وجود آورد. در این فیلم بیشتر با بازیگر جدیدی به نام محمدرضا فرد بازی دارم و همچنین فرامرز قریبیان و خود حماسه پارسا. فیلمی به نام «دوربین» نیز دارم که به زودی اکران می شود و محسن توکلی آن را کارگردانی کرده است. در این فیلم با پوریا پورسرخ، شاهرخ استخری و … همبازی شده‌ام. فیلمنامه آن را سعید مطلبی نوشته و فضای بسیار جالبی دارد.

بازیگر «کلاه پهلوی» درباره تجربه های تلویزیونی خود نیز اضافه کرد: در کارنامه تلویزیونی ام چند فیلم هست که خیلی دوست شان دارم. «زری و زیبا» عنوان کاری از شاهپور شهبازی است که پروانه سینمایی ندارد اما گویی قرار است برای اکران سینمایی آن تلاش هایی صورت بگیرد. این فیلم یک تجربه بسیار خوب و حرفه ای است که مرا در قالب دختری بسیار دور از شخصیت خودم نشان می دهد و من به گریمور فیلم هم سپردم هر کوششی که صلاح می داند برای چهره من به کار ببندد تا هر چه بیشتر به درونیات این کاراکتر نزدیک شوم. دو تله فیلم دیگر به نام های «دیوارهای یخی» و «ذهن خاموش» هم دارم. اولی را محمود معظمی کارگردانی کرده و دومی را مهرداد خوشبخت. در فیلم آقای معظمی دختری هستم که حافظه اش را از دست می دهد و عده ای از این وضعیت او سوء استفاده می کنند. در فیلم دیگر هم در نقش دختری ظاهر شده ام که در ظاهر خیلی مثبت است اما بیننده به مرور می فهمد که او یک تروریست است.

سارا منجزی این روزها «کالسکه» را با کارگردانی آرش معیریان» و با بازی دانیال عبادی، بهنوش بختیاری و مهران غفوریان روی پرده دارد.