سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۳ در ۱:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب

هزینه تولید فیلم سرسام‌آور است/ مردم در سینمای تک سالنی حق انتخاب ندارند

cinema-sahra

یک تهیه‌کننده با اشاره به هزینه‌های سرسام آور فیلمسازی تاکید کرد تا فیلم‌های تولید شده اکران نشود، فیلم جدید نمی‌سازم.

یک تهیه‌کننده با اشاره به هزینه‌های سرسام آور فیلمسازی تاکید کرد تا فیلم‌های تولید شده اکران نشود، فیلم جدید نمی‌سازم.

داریوش بابائیان در رابطه با فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: آخرین فیلمی که امسال تهیه کردم «چهار اصفهانی در بغداد» بود که به دفتر جشنواره فیلم فجر ارسال شد و احتمال دارد در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآید.این فیلم ساخته محمدرضا ممتاز است و بازیگرانی چون اکبر عبدی، نسرین مقانلو،ارژنگ امیرفضلی و پوراندخت مهیمن نقش آفرینی کرده‌اند. از آنجا که کار تجاری است در سینمای مردمی مورد استقبال مخاطبین قرار می گیرد. در تلاشیم تا برای نوروز بتوانیم فیلم را اکران کنیم.

وی افزود: علاوه بر تولید یک اثر، امسال فیلم هایی که قرار است از دفتر شکوفافیلم اکران شوند عبارتند از «نقش نگار» علی عطشانی،«من یک ایرانی ام» محمدرضا آهنج و «مردن به وقت شهریور» هاتف علیمردانی.البته این روزها حجم فیلم ها بیشتر از فرصت اکران است و باید در این رابطه فکری کرد. ضمن اینکه «نقش نگار» قرار بود امسال هم متقاضی حضور در جشنواره باشد اما چون پذیرفته نشد در صف اکران عمومی قرار گرفت تا باتوجه به داشتن پروانه نمایش بتوانیم هرچه زودتر اکران کنیم.

این تهیه‌کننده همچنین در رابطه با شرایط اکران فیلم ها در سینماصحرا که سرپرستی آن را به عهده دارد گفت: این روزها «مجرد چهل ساله» را روی پرده داریم. از نظر فروش در حدی متوسط است و انتظار دیگری هم نمی‌توان داشت. متاسفانه سینماهای تک سالنه قدرت انتخاب را از مردم می گیرند و آنها ترجیح می دهند به سینماهایی بروند که بین تعداد بالای فیلم تصمیم بگیرند. از میان فیلم هایی که سال ۹۳ روی پرده رفت فیلم «شهر موشها» همان اندازه که به کمک همه سالن های سینما آمد برای ما هم فروش مطلوبی رقم زد و بعد از «آتش بس» دومین فیلم پرفروش سینما صحرا بود.

باباییان گفت: تازمانی که فیلم های ساخته شده روی پرده نرود و بازگشت هزینه ها ممکن نشود تصمیمی برای ساخت فیلم دیگری ندارم. هزینه های تولید با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.