سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

دوست دارم در جشنواره فجر حاضر باشم/ از بازی در فیلم معناگرا استقبال می‌کنم

danial-ebadi

دانیال عبادی حضور در جشنواره فیلم فجر را یکی از علاقه‌های خود دانست که هنوز میسر نشده است.

دانیال عبادی حضور در جشنواره فیلم فجر را یکی از علاقه‌های خود دانست که هنوز میسر نشده است.

عبادی که این روزها دو فیلم روی پرده دارد، به سوره سینما گفت: هم «مجرد چهل ساله» را دیده ام و هم «کالسکه» را. خدا را شکر با توجه به حجم انبوه آثاری که در حال اکران هستند، هر دوی این آثار دارند به خوبی می فروشند و مهم تر از آن، توانسته اند رضایت مردم را جلب کنند. فارغ از این خوشحالی، نباید از این نکته منفی غافل ماند که اکران همزمان این همه فیلم، ابدا به سود سینمای ایران تمام نمی‌شود. همچنین، روی پرده آوردن چند فیلم طنز در یک بازه زمانی مشخص، کار عاقلانه ای نیست. نمی دانم چرا وقتی یک فرمول در سینمای ایران (چه در بخش تولید و چه پس از آن) جواب می دهد، به قول معروف سوزن‌مان روی همان گیر می‌کند و دیگر شور ماجرا را در می آوریم. اگر زمانی فیلم های کمدی باعث رونق گیشه می‌شدند، دلیل نمی شود همه آنها را در یک زمان اکران کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خود وی برای بازی در آثار کمدی اصرار دارد، گفت: من از هر نوع ژانری استقبال می کنم و اگر به کارنامه هشت ساله من رجوع کنید، می بینید به نسبت سال های بازیگری ام نقش‌های مختلفی را تجربه کرده ام. شاید تنها سه چهار مورد از آنان کاملا به خودم نزدیک بوده اند و در مورد بقیه، بسیار برای نزدیک شدن به شخصیت ها تلاش کردم. همانطور که وجود یک تعادل و تناسب را برای سیستم اکران آرزو می کنم، دوست دارم خودم نیز با چنین روشی در بازیگری جلو بروم. من حتی از بازی در فیلم های معناگرا هم استقبال می‌کنم و این چیزی است که دلم می خواهد کارگردانان بدانند. من در فیلم «معراجی ها» در نقش کسی ظاهر شدم که از طبقه اجتماعی مرفهی نبود، اما بازی ام نظر کارگردان را جلب کرد.

عبادی درباره حضور در فیلم «آتش بس ۲» گفت: خانم میلانی و آقای نیک‌بین از دوستان من هستند و اگر تیتراژ اثر در خاطر شما باقی مانده باشد، حضور من در این فیلم یک حضور افتخاری بود و حقیقتا خودم بودم که افتخار می کردم در کنار گروه حاضر باشم و هیچ قراردادی هم برای آن کار امضا نکردم. اساسا طول و عرض نقش برای من اهمیت دارد، اما نه در جایی که با دوستانم سر و کار داشته باشم و بدانم حضور من یک کمک کوچک برای بهتر شدن کار آنان به حساب می‌آید.

این بازیگر در خصوص اینکه آیا به حضور در جشنواره فیلم فجر مشتاق است، توضیح داد: متأسفانه هیچ کدام از چند فیلمی که امسال بازی کردم، نتوانستند به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کنند. همه تلاشم را صورت خواهم داد تا در سال ۹۴ حتما با فیلمی در جشنواره آینده حضور داشته باشم چون این جنس از دیده شدن ها و مورد قضاوت قرار گرفتن‌ها همیشه برای من مهم بوده است. در حال حاضر هم چند پیشنهاد دارم که هنوز نمی دانم کدام یک را انتخاب کنم، اما قطعا نظر من متمایل به سمت قصه‌های متفاوت و کاراکترهای تازه است.

دانیال عبادی اخیرا در فیلم های «دویدن با شب»، «دو عروس» و «کالبد» بازی کرده است. او با «غیرمنتظره» قدم به سینما گذاشت و تا امروز در ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرده است.