سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

«سلامی برای روح‌الله» روایتی نو از انقلاب و رهبری/ حمایت حوزه هنری از انیمیشن سینمایی

Salam-Ruhollah-1

نویسنده و کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» گفت: داستان نسخه سینمایی این اثر در ادامه قصه انیمیشن روایت می‌شود.

نویسنده و کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» گفت: داستان نسخه سینمایی این اثر در ادامه قصه انیمیشن روایت می‌شود.

بهروز خندان‌دل به سوره سینما گفت: ساخت انیمیشن سینمایی «سلامی برای روح الله» در مرحله پیش تولید است و بخش اجرایی و عملیاتی را به شکل جدی هنوز آغاز نکردیم. این نسخه سینمایی در ۸۰ دقیقه تولید خواهد شد و بیشتر حول محور مسایلی می گذرد که امام در نوفل لوشاتو با آن روبرو بودند . در این نسخه افرادی ار یاران امام و بومیان دهکده به قصه اضافه خواهند شد که بیشتر بهانه ای برای پیش بردن قصه هستند و داستان بیشتر بر ارتباط معنوی شخص امام تمرکز دارد.

وی افزود: این اثر روایت داستانی دراماتیک دارد از مقطع زمانی مشخص که در حاشیه جریانات متعددی را در دل خود جای داده است و هر کدام از آنها بیانگر گوشه هایی از واقعیت است. این انیمیشن سینمایی انقلاب را از دیدگاه امام خمینی (ره) بیان میکند و در ادامه به بحث امام و رهبری در جریان انقلاب می پردازد. اگرچه نمایه کلی بیشتر زمان اقامت شان در فرانسه را به تصویر می کشد اما در خلال مبحث صحنه هایی از انقلاب و روزهای عاشورا و مستنداتی از گزارشات صحنه ای هم طراحی خواهد شد.

Salam-Ruhollah-2

خندان‌دل گفت: در این اثر سینمایی مراجعه ای به انیمیشن نخواهیم داشت و کل کار از اول تصویرسازی می شود در واقع داستان ادامه ماجرا را با بافت دراماتیکی جذاب تری بیان می کند .مساله ای که بسیار مورد توجه ما قرار دارد ارتقای سطح کیفی طراحی تصاویر و پرداخت درست به مضمون است . امیدواریم این اثر سینمایی اوایل سال آینده با حمایت حوزه هنری تولید را آغاز کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>