سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب

«مزار شریف» برگی از دفتر جانفشانی‌های ملت ایران/ حرف‌های برزیده درباره فیلم تازه‌اش

mazar1

کارگردان فیلم «مزارشریف» تولید این فیلم را مدیون حمایت حوزه هنری دانست.

کارگردان فیلم «مزارشریف» تولید این فیلم را مدیون حمایت حوزه هنری دانست.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: عبدالحسن برزیده گفت: دین ما دینی است که پیامبرش، پیامبر رحمت، عشق، محبت و انسانیت است اما متاسفانه می بینیم جریان هایی با اهداف مشخص و سودجویانه، قصد تخریب این چهره انسانی از دین اسلام را دارند. کاملا روشن است اتفاقاتی که در سطح جهان در حال رخ دادن است تعمدی است و عده ای تلاش می کنند تعریفی از اسلام ارائه کنند که مقبولیت نداشته باشد و از روند روزافزون گرایش به این دین آسمانی جلوگیری کنند.

برزیده اضافه کرد: در حالی که سعی می شود مسلمانان را متهم کنند، ما خودمان جزو قربانیان این حرکت های غیرانسانی هستیم؛ اعتقادات ما مورد حمله قرار گرفت، افکار انحرافی به جای جریان اصلی فکر مسلمانان ارائه شده و در هجمه های چندسویه می خواهند چهره غیر واقعی از اسلام و مسلمانان به جهانیان ارائه دهند. امیدوارم همان طور که در ابعاد سیاسی و بین المللی باید در مقابل این هجمه ها ایستادگی شود، هنرمندان نیز در این زمینه ایفای نقش کنند و فرهنگ و هنر بتواند در زدودن این چهره نادرست موثر باشد.

وی با تاکید بر این که کلام ما سینماست و از این طریق می توانیم موثر واقع باشیم، بیان کرد: فیلم «مزارشریف» به موضوعی می پردازد که شامل این نوع نگاه افراطی است و شاخه های مختلف آن ازجمله داعش را امروزه شاهدیم. موضوع این فیلم درباره مقابله و رودررویی دو نگاه متفاوت و دو قرائت از دین است و این موضوعی است که هم برای سینما جذاب است و هم می تواند برای بینندگان نکات تازه و آموزنده ای داشته باشد.

mazar2

این کارگردان با اشاره به نقش حوزه هنری در ساخت این فیلم اظهار کرد: حوزه هنری در راه اندازی این پروژه نقش اساسی و اصلی را داشته است. من سال ها بود این فیلم نامه را نوشته بودم اما فرصتی برای ساخت آن مهیا نمی شد تا این که با همکاری مسئولین بخش سینمایی حوزه هنری این پروژه کلید خورد و می توانم بگویم فیلم «مزارشریف» مدیون حوزه هنری است.

برزیده درباره این فیلم گفت: این فیلم موضوعی ملی دارد و به تک تک مردم ایران مربوط می شود که همیشه با دلسوزی سرنوشتشان را پیگیری می کنند و فکر می کنم از این فیلم هم استقبال کنند. «مزارشریف»، برگی از دفتر جانفشانی های ملت ایران است و قربانی شدن انسان هایی که حرف حق می زنند. من وقتی این فیلم را ساختم بیشتر وجه ملی آن برایم مهم بود اما با توجه به اتفاقاتی که امروزه شاهد آن هستیم و جامعه بین المللی را درگیر کرده است، قصه این فیلم یک قصه جهانی است و مردم نقاط مختلف دنیا با این فیلم می توانند ارتباط برقرار کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>