سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

برای مردم کار می‌کنم نه داوران/ نظر کیایی درباره جشنواره فیلم فجر

nezam-kiayee

نظام‌الدین کیایی معتقد است حضور جوانان در جشنواره فیلم فجر مغتنم است.

نظام‌الدین کیایی معتقد است حضور جوانان در جشنواره فیلم فجر مغتنم است.

کیایی که امسال با دو فیلم سینمایی «چاقی» و «رخ دیوانه» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد به سوره سینما گفت: من برای سیمرغ و جشنواره نمی‌آیم چون برای تایید نظر داوران کار نمی کنم. داوران فقط ۵ نفر هستند و مردم ایران ۷۰ میلیون نفر. وقتی کارگردان فیلمش را برای جامعه می‌سازد من هم مثل او، به مردم جامعه فکر می‌کنم. همه گروه باید دست به دست هم دهند تا فیلمی برای مردم مورد قبول باشد. داوران از کار من خوششان بیاید یا نیاید در کیفیت صدای من تغییری نمی‌کند. مهم این است که فیلمی می‌ماند که تماشاگر بادیدن آن لذت ببرد.

وی افزود: نبود پیشکسوتان باعث ناراحتی نیست چون هنرمندان و سینماگران پیشکسوت فعالیت هایشان را داشته‌اند و نبودشان فقط به همین خاطر است. باید از حضور جوانان خوشحال باشیم که با انرژی و ایده های نو فعالیت‌هایشان را آغاز کرده اند. نام‌های بزرگ قبلا بوده اند دلیلی ندارد که تا همیشه در جشنواره باشند. این جوانان هستند که باید بیایند و نامشان را ثبت کنند. حرف و نو و نگاه نو برای جوانان‌هاست و ما باید با توجه به آنها از اندیشه‌هایشان بهره ببریم. من این را به فال نیک می‌گیرم.

کیایی درباره کیفیت صدای کاخ جشنواره گفت: صدای جشنواره خوب نیست چون ۳۰ درصد صداها از بین می‌رود. البته گله‌ای هم نیست این سالن برای سینما ساخته نشده است و صداها در هم گم می‌شود. خوشبختانه مردمی که فیلم ها را در سینماهایی مجهز می‌بینند مشکل صدا ندارند و زحمات ما در آن سالن‌ها دیده می‌شود.