سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۷:۵۹ ق.ظ چاپ مطلب

شوخی ایوبی با حضار/ نمایندگان «مزار شریف» روی سن

ekhtetamie33-2

امیر رضا معتمدی اولین برگزیده فیلم «مزار شریف» در اختتامیه جشنواره فیلم فجر بود.

امیر رضا معتمدی اولین برگزیده فیلم «مزار شریف» در اختتامیه جشنواره فیلم فجر بود.

سوره سینما- حضور مهران مدیری فضای سالن را عوض می‌کند. ساعت از ۲۰:۳۰ گذشته که این بازیگر و کارگردان روی سن می‌آید و با همه چیز شوخی می‌کند. مدیری می‌گوید برای اجرای بخش‌های ویژه آمده و قسمت‌های خسته کننده و غمگین را برای دیگران گذاشته است.

دکتر حجت‌الله ایوبی که مثل همیشه آراسته و خوش اخلاق است، وقتی روی سن می‌آید تا نطق مراسم اختتامیه را بخواند با مدیری شوخی می‌کند: «آقای مدیری گفتند بخش‌های بورینگ. حالا من به ایشان ثابت می‌کنم که سخنرانی من جزو این بخش نیست. آقای گلمکانی گفتند از ما تعریف کن. من امشب به این گروه یک هدیه می‌دهم. از فردا ۵ شنبه سالن ۲ سینما فرهنگ به گروه «هنر و تجربه» اختصاص دارد.» ایوبی همچنین می‌گوید قرار بوده عباس کیارستمی در این مراسم حاضر باشد، اما گرفتار شده و نتوانسته برای اهدای جایزه بیاید. او شایعه استعفایش را تکذیب کرد و با خونسردی گفت:« کجا بهتر از سینما که در آن به هنر و فرهنگ خدمت کنم. در ضمن من هم استعفا بدهم، آقای جنتی قبول نمی‌کنند!»

ekhtetamieh 1 (27)

در بخش دیگری از این مراسم لوح تقدیر برای جلوه‌های ویژه بصری با حضور جواد طوسی یکی از اعضاء هیات داوران این بخش و بروز ارجمند اهداء شد به امیر رضا معتمدی برای فیلم «مزار شریف». معتمدی گفت:« من این جایزه را به نیابت از گروه تولید این پروژه می‌گیرم. این جایزه را به یادگار از این گروه نگه می‌دارم.» برزو ارجمند هم یادی از درگذشتگان بخش جلوه‌های ویژه جواد شریفی راد و هدیش بیگدلی شاملو کرد.

صندلی برای داوران

اهدای جوایز بخش اصلی که شروع می‌شود، هفت صندلی روی سن قرار می‌گیرد تا داوران ایستاده مراسم را تماشا نکنند. امسال مثل جشن خانه سینما هر داور با یک بازیگر یا چهره محبوب روی سن می‌رود و ستاره اصلی آن میهمان ویژه است که حضورش مورد توجه حاضران است.

رویا تیموریان که برای اهدای جایزه بهترین چهره پرداز همراه عبدالله اسکندی روی سن آمده، پیش از اعلام برنده از استاد اسکندری کسب اجازه می‌کند و صمیمانه می‌گوید»« خوشحالم که نام شما را می‌خوانم، مهین جون.» و مهین نویدی روی سن می‌رود تا جایزه را از دست این بازیگر دریافت کند.

نامزدهای بخش اصلی که اعلام می‌شوند حاضران در سالن برای «رخ دیوانه»، «عصر یخبندان»، «من دیگو مارادونا هستم» و «اعترافات ذهن خطرناک من» بیشتر از بقیه نامزدها ابراز احساسات می‌کنند.

ekhtetamieh 2 (2)

سلفی رضا عطاران با حاضران در اختتامیه  

رضا عطاران همراه با علیرضا شجاع نوری برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین موسیقی روی سن می‌روند. عطاران به وسیله‌ای که در دست دارد اشاره می‌کند و می‌گوید: «این عصا نیست، یک نفر خواسته عکس سلفی بگیرم.» او سلفی را می‌گیرد، در حالی که حاضران یک دست او را تشویق می‌کنند. عظاران دومین کمدینی است که پس از مدیری روی سن می‌آید و جمعیت با تشویق مکرر علاقه‌شان را به او نشان می‌دهند.

عبدی و سیمرغ برای «مزار شریف»

بهزاد عبدی آهنگساز شاخص این سال‌های سینمای ایران که برای دریافت سیمرغ بلورین روی سن می‌زود می گوید هول شده است.  او از همکارانش در این پروژه به ویژه منوچهر شاهسواری  و عبدالحسن برزیده تشکر می‌کند.

ekhtetamieh 2 (3)

جای خالی علیرضا زرین‌دست

فیلمبرداری علیرضا زرین دست در «.مزارشریف» کاری ویژه و دشوار بود. نادیده گرفتن این تلاش از سوی هیات داوران کمی عجیب است. در غیبت زرین دست، محمود کلاری و عزیز ساعتی جایزه را به علی برازنده فیلمبردار جوان می‌دهند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>