سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۲۳ ق.ظ چاپ مطلب

گیشه سینماها در سال ۹۴ رونق دارد/ آرای مردمی با وسواس محاسبه شد

kooche-asr-rokh

مدیر امور سینماهای سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم‌های جشنواره و آثاری که در این رویداد حضور نداشتند، گیشه سال ۹۴ را رونق می‌دهند.

مدیر امور سینماهای سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم‌های جشنواره و آثاری که در این رویداد حضور نداشتند، گیشه سال ۹۴ را رونق می‌دهند.

محمدرضا فرجی به سوره سینما گفت: بیشترین فیلم هایی که در سینماهای مردمی به سانس فوق العاده رسیدند به ترتیب عبارتند از «رخ دیوانه»، «عصر یخبندان»، «کوچه بینام»، « ایران برگر» و «من دیگه مارادونا هستم». این آثار در کنار فیلم هایی که در جشنواره حضور نداشتند و قابلیت‌های فراوانی برخوردارند می توانند سال آینده فروش خوبی را رقم بزنند. اطمینان دارم از نظر جذب مخاطب گیشه از امسال هم پررونق‌تر خواهد بود. البته «رخ دیوانه» تا آخرین لحظات جشنواره همچنان در سانس فوق العاده اکران داشت و جالب اینکه وقتی نتایج آرا اعلام شد خیل عظیمی از مردم همان شب خواستار سانس فوق العاده دیگر بودند.

وی افزود: خوشبختانه هیچ مشکلی در اکران فیلم سینماهای مردمی وجود نداشت اگر هم مسایلی برای فیلم هایی چون «مزار شریف» پیش آمد ایراد از فیلم بود که زودهم برطرف شد. سینما و فیلم باید در کنار هم خودشان را نشان دهند و به نظر من هیچ چیز مهمتر از رضایت مردم هنگام تماشای فیلم نیست به همین خاطر من و همکارانم تمام تلاش مان را کردیم شرایط خوبی در سینماها فراهم کنیم. امسال به جز شب اختتامیه موفق به حضور در کاخ جشنواره نشدم چون مردم و سینماهای متعلق به آنها برایم در اولویت بودند.

فرجی گفت: یکی از اتفاقات قابل توجهی که امسال پیش آمد رقابت بین دو تهیه کننده «رخ دیوانه» و «عصریخبندان» بود. نزدیکی آرای مردمی به حدی بود که واقعا انتخاب را مشکل میکرد و بعضا شایعه شد عوامل این آثار با خرید بلیط های اضافه قصد دارند در رای گیری اوضاع بهتری برای فیلم شان فراهم کنند. از زمانی که این مساله مطرح شد ما هم نظارت بر آرا را دقیق تر کردیم به طوری که در روزهای آخر تیم جدیدی از خانه سینما به دوستان قبلی اضافه شدند تا آرا دقیق تر و با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند.

وی درباره فیلم هایی که در رای گیری حضور نداشتند گفت: در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی برخی فیلمها دیرتر به دفتر جشنواره می رسیدند عده ای از سینماگران معتقد بودند ۳ روز اول جشنواره برای اکران فیلم شان مناسب نیست چون هنوز تنورش داغ نشده و ممکن است خوب دیده نشوند. برخی هم با دیر رساندنشان باعث بهم ریختن جدول برنامه می شدند به همین خاطر آیین نامه ای تصویب شد که هر فیلمی اگر بعد از روز سوم به دفتر جشنواره برسد در آرای مردمی حضور نخواهد داشت. تهیه کنندگان هم با علم به این موضوع آثارشان را در اختیار ما قرار دادند و از این نظر دیگر جای گله باقی نمی‌ماند.

محمدرضا فرجی گفت: از بین فیلم هایی که در جشنواره فجر حضور داشتند شاید به ۴،۵ فیلم بتوان در اکران عمومی امیدوار بود و در کنار این آثار هستند فیلم‌هایی که بسیار خوش ساخت و مخاطب پسند هستند مثل «نهنگ عنبر» که مردم را به سالن های سینما می آورند یا فیلمی چون «محمد(ص)» که راحت می تواند بیش از دو ماه سالن های سینما را مملو از مخاطب کند. به نظر من عوامل این فیلم شریف همانقدر که برای تولید هزینه کردند باید برای مجهز کردن سینماها هم هزینه کنند تا اقلا ده سالن بتواند این فیلم را همانگونه که تولید شده است اکران کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>