سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

تماشاگران سینما آزادی در ایام جشنواره راضی بودند/ اکران نوروز بدون فیلم کمدی

cinema-azadi

مدیر سینما آزادی اعلام کرد در جشنواره سی و سوم همه تماشاگران موفق شدند فیلم مورد علاقه خود را در این سالن ببینند.

مدیر سینما آزادی اعلام کرد در جشنواره سی و سوم همه تماشاگران موفق شدند فیلم مورد علاقه خود را در این سالن ببینند.

رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: امسال هم مثل سال های گذشته، سالن های سینما آزادی رونق خاص خودش را در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر داشت و تنها تفاوت این بود که به خاطر بهاری بودن هوا و عدم بارش برف و باران، مردم با آسودگی بیشتری جلوی در سینماها صف می بستند. برای برخی از فیلم ها مجبور شدیم سانس فوق العاده برگزار کنیم و در این حالت، به مردم بلیت سفید می دادیم تا یا صندلی‌های خالی مانده را پر کنند یا از صندلی هایی که کنار دیوار قرار می دادیم استفاده کنند. خدا را شکر، امسال کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند بگوید برای دیدن فیلمی در سینما آزادی اشتیاق داشته اما در نهایت موفق به تماشای آن نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام فیلم ها را برای قرار گرفتن در ترکیب نوروزی مناسب می‌داند، توضیح داد: من از هیچ فیلم خاصی اسم نمی برم اما امسال با توجه به اینکه ایام نوروز با ایام فاطمیه مقارن شده، قاعدتا فیلم کمدی در ترکیب قرار نمی‌گیرد. همانطور که آقای رضاداد هم عنوان کرده است، جشنواره امسال ویترین سینمای ایران نبود چون بسیاری از آثار در ترکیب فیلم های آن قرار نگرفتند و می توانند در گیشه موفق باشند. من مطمئن هستم که در سال ۹۴ به مشکل حادی برای جذب تماشاگر بر نمی خوریم.

سعیدی پور گفت: وظیفه سینمادار کشف فیلم های متفاوت جشنواره برای دادن پاسخ مناسب به سلایق متفاوت است. به همین دلیل من حتی اگر نقدی هم به اثری داشته باشم، آن را عنوان نمی کنم چون اساسا امثال ما باید با در نظر داشتن نگاه های مختلف تماشاگران، در میان فیلم ها به دنبال مناسب ترین آثار بگردند، فارغ از اینکه از نظر هنری و فنی در چه سطحی قرار داشته باشد.

مدیر سینما آزادی در پاسخ به این سوال که درباره فیلم «محمد ص» چه نظری دارد، گفت: باید بگویم برای من هیچ کارت دعوتی فرستاده نشد. یکی از دوستانم برایم بلیت فرستاد اما چون زمان نمایش فیلم با زمان جلسه اداری ما در سینما آزادی مقارن شده بود، نتوانستم به تماشا بروم. اما شنیده ام «محمد (ص) فیلم خوبی شده و امیدوارم به زودی اکران عمومی موفق آن را شاهد باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>