سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۱:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

«زیر نور شمع» در انتظار پاسخ مرکز نمایش سیما/ راه را برای نفوذ ماهواره باز نکنیم

sebt-ahmadi

یک تهیه‌کننده تلویزیون تاکید کرد کاهش تولیدات در این رسانه، به نفع شبکه‌های ماهواره‌ای است.

یک تهیه‌کننده تلویزیون تاکید کرد کاهش تولیدات در این رسانه، به نفع شبکه‌های ماهواره‌ای است.

علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره تولید مجموعه «زیر نور شمع» به سوره سینما گفت: منتظر نتیجه بازخوانی شورای مرکز نمایش سیما هستیم تا تصمیم لازم را بگیریم و تا به حال هم بخشی از بودجه مورد نیاز تامین شده است ، اما کامل نیست و کماکان منتظر هستیم تا شرایط سامان یابد و نتیجه را به ما اعلام کنند تا در صورت مطلوب بودن اوضاع کار را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه در نوروز سال جدید کاری را در دست تهیه ندارد ادامه داد: شرایط صدا و سیما از لحاظ اقتصادی بسیار بد است و در بین این همه تورم و شرایط نابسامان اقتصادی در تلویزیون، توقع مسئولان نظام هم بیشتر می شود و انتظار دارند که با این اوضاع به جنگ و مقابله با شبکه های ماهواره ای برویم که فرهنگ ما را نشانه گرفته اند و به شدت در بین مخاطب ما نفوذ کرده اند.

سبط احمدی ادامه داد: ما به عنوان سرباز در تلویزیون آماده خدمت هستیم ، اما برای صف آرایی در برابر هجوم بیگانگان به فرهنگ خود ، باید به اندک سلاحی مجهز باشیم تا در صف اول بایستیم و به مقابله با تولیدات مخرب بپردازیم ، در حالی که الان ما در یک مبارزه نابرابر هستیم و چندین و چند رسانه بالای سر فرهنگ ما ایستاده اند و هر کدام با هدفی متفاوت فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند. مسلم است که با این شرایط مخاطب ما شخصیت‌های سریال های شبکه های ماهواره ای را بیش از شخصیت‌های بومی در فرهنگ خودمان دوست خواهد داشت و این نتیجه خالی بودن دست صدا و سیما است و هیچ اقدامی هم صورت نمی گیرد و گویی که دستی در کار است تا این اتفاقات شدت پیدا کند و نمود بیشتری داشته باشد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «خوب، بد، زشت» افزود: مادامی که ما در صحنه حاضر نباشیم شبکه های بیگانه نفوذ خواهند کرد. متولیان فرهنگی و همچنین نهادهای تاثیرگذار و تصمیم گیرنده در سطح کلان که همیشه توقع ایستادگی و مقابله با هجوم بیگانه به فرهنگ ما را دارند، باید بررسی کنند که با دست خالی کاری از پیش نمی رود و باید ابتدا امکانات و شرایط اقتصادی و بودجه سامان یابد و سپس نوک پیکان را به سمت برنامه سازان بچرخانند.

سبط احمدی تاکید کرد : بودجه بسیاری از نهادها و ارگان هایی که کمترین تاثیری در فرهنگ کشور ندارند ، بیش از صدا و سیما است ، در حالی که ما نیروهای فرهنگی بسیاری داریم که پیش از این هم ثابت کرده‌اند توانایی تولید برنامه‌هایی که ماهواره را تعطیل کند داریم. پس باید صدا و سیما شرایط را فراهم کند و تهیه‌کنندگان را در صف اول قرار دهد و اگر در سه سال ابتدایی کاری از پیش نرفت، آنوقت ما پاسخگو خواهیم بود.

وی در پایان گفت : امیدوارم به جای اختصاص بودجه هایی که هیچ تاثیری در فرهنگ ما ندارد و نمی‌تواند تعادل لازم را برقرار کند ، تعادل در نظر گرفته شود و مطمئن باشید که ما می‌توانیم برنامه های ماهواره را تخته کنیم و در مقابل آنها بایستیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>