سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۸:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

«عباس»، بهترین فیلم انقلاب اسلامی جشنواره پویانمایی

pooya-namayee2

اپیزود «عباس» از مجموعه کمیک موشن «نام‌ها» جایزه بهترین اثر با موضوع انقلاب اسلامی جشنواره پویانمایی را دریافت کرد.

اپیزود «عباس» از مجموعه کمیک موشن «نام‌ها» جایزه بهترین اثر با موضوع انقلاب اسلامی جشنواره پویانمایی را دریافت کرد.

سوره سینما- جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در نهمین دوره‌ برپایی خود در بخش ویژه‌ای برترین آثار دینی و حوزه ارزش‌های انقلاب اسلامی را معرفی کرد. جوایز این بخش در آیین پایانی جشنواره شامگاه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ به برگزیدگان اهدا شد.

فیلم پویانمایی «عباس» به کارگردانی سید‌رضا میرکریمی به عنوان بهترین فیلم در بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی معرفی شد و تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی، به دلیل روایت صحیح و شخصیت‌پردازی تأثیر‌گذار و قابل باور از زندگی شهید عباس دوران و جذابیت‌های بصری و برخورداری از مولفه‌های قابل تأمل آهنگ‌سازی و استفاده به‌جا و مناسب از تکنیک کامیک موشن، به کارگردان اثر اهدا شد. مجموعه کمیک موشن «نام‌ها» محصول حوزه هنری است.

pooya-namayee3

بهرام عظیمی کارگردان فیلم «بابا» نیز موفق شد عنوان بهترین کارگردانی این بخش از جشنواره با دریافت تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی، به خاطر کارآیی در تعیین جایگاه آمال الهی انسانی در برخورداری از حرکات و حالات  پرسوناژها به خود اختصاص دهد.

گروه داوری بخش دینی و ارزش های انقلاب اسلامی جشنواره متشکل از حمید گروگان، علیرضا گلپایگانی و مهدی امین‌فروغی همچنین یک دیپلم افتخار همراه با جایزه نقدی را به خاطر تثبیت نقش و جایگاه والای پدر به عنوان پشتوانه الهی در مقابله با پیش‌آمدهای سخت زندگی و بهره‌گیری هنرمندانه از عنصر ایجاز در جهت القای مفهوم، به سیدمحمدرضا خردمندان و محمد لطفعلی کارگردانان فیلم «پدر» اهدا کردند.

فیلم دیگر میرکریمی با عنوان «مصطفی» نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته شد. نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۷ تا ۲۱ اسفندماه در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون و پنج سالن دیگر شهر برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>