سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۹:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

اولین جشن عکاسان سینمای ایران برگزار می‌شود

anjoman-akkasan

اولین جشن سالیانه عکاسان سینمای ایران خردادماه سال ۹۴ برگزار می‌شود.

اولین جشن سالیانه عکاسان سینمای ایران خردادماه سال ۹۴ برگزار می‌شود.

سوره سینما- محمد مهدی دلخواسته سخنگو و عضو شورای مرکزی انجمن عکاسان سینمای ایران از برگزاری اولین جشن سالیانه عکاسان سینمای ایران در اوایل خرداد۱۳۹۴ خبر داد.

وی گفت: حافظ احمدی رییس انجمن عکاسان سینمای ایران از طرف شورای مرکزی به عنوان دبیر این جشن برگزیده شده است و علی نیک رفتار به عنوان دبیر مسابقه عکس (انتخاب و داوری ) و محمد مهدی دلخواسته نیز به عنوان دبیر اجرایی جشن انتخاب شده اند.

دلخواسته افزود: این اولین جشن مستقل عکاسان سینمای ایران است که انشا اله ازین پس به صورت سالیانه خواهد بود و همزمان با برگزاری جشن، مسابقه عکس سینمای ایران و نمایشگاه عکس نیز برپا خواهد شد. او ادامه داد همکاران و علاقه مندان می توانند برای توضیحات بیشتر به سایت رسمی انجمن عکاسان سینمای ایران به نشانی irssp.ir مراجعه نمایند.
وی یادر آور شد فراخوان مسابقه عکس نیز در اختیار رسانه ها قرار گرفته است و شرکت برای تمامی عکاسان سینمای ایران آزاد است.

این عکاس سینما گفت: در پایان از همکاری موسسه سینما شهر و جناب آقای مهندس مجید مسچی به عنوان حامی مادی ومعنوی انجمن عکاسان سینمای ایران کمال تشکر و سپاس را داریم.

فراخوان مسابقه عکس اولین جشن عکاسان سینمای ایران

۱.شرکت در بخش مسابقه عکس اولین جشن عکاسان سینمای ایران برای تمام عکاسان سینمای ایران امکان پذیر می باشد.
۲. آثار ارسالی می‏بایست از فیلم های تولید شده و اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ماه سال ١٣٩۳ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ گرفته شده باشد .
۳.آثار فقط به‌صورت «مجموعه عکس» پذیرفته می‌شود و هر عکاس می‌تواند با ارسال ۱۰عکس (۷عکس صحنه و ۳عکس پشت صحنه ) از هر فیلم در مسابقه شرکت نماید.
۴.مجموعه عکس ها به صورت آزاد (اعم از مجموعه رنگی و سیاه سفید و یا به صورت ترکیب رنگی و سیاه سفید در هر مجموعه)، دیجیتال ارسال شوند، بدیهی است آثاری که با دوربین‌های آنالوگ ثبت شده‌اند باید به صورت فایل اسکن شده ارسال شوند.
۵.فایل هر مجموعه عکس باید با فرمت JPG و اندازه ۵۰×۷۵ با رزولوشن ۳۰۰ dpi بدون حاشیه (فول فریم)در یک فولدر با ذکر نام فیلم در cd یا dvd به همراه یک قطعه فایل عکس پرسنلی عکاس تحویل داده شود. (اسم عکاس، شماره تماس و نام فیلم ها بر روی لوح فشرده نوشته شود).
۶.اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابل‌قبول است. (کامپوزیت و کلاژ و HDR قبول نیست.)
۷. هر عکاس می تواند تا سقف پنج مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید.
۸. شرکت‌کننده با ارسال آثار خود اعلام می‌کند که عکسهای ارسالی متعلق به اوست و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهدهٔ فرستندهٔ آثار است و مسئولیتی از این بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری ،هرگونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسال‌کننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.
۹.از آنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد لذا فیلم هایی که دارای چند عکاس می باشند ،آثار عکاسی مورد قبول می باشد که قرار داد فیلم با او ثبت شده باشد و در صورتی که یک فیلم با چند عکاس و هر کدام با قرار داد مستقل باشند باید عکاسان با توافق با هم یکی را به عنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند.
۱۰. جایزه ویژه اعضای انجمن عکاسان سینمای ایران نیز با بازدید و رای گیری از اعضا برای عکس های در نمایشگاه به عکاس برتر اهدا خواهد شد.

۱۱.حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی عکاس (حق اثر) محفوظ است.

۱۲. در مجموع عکس های با کیفیت و منتخب توسط هیات محترم داوری برای نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
۱۳.عکس‌های دریافتی که فاقد «فرم تکمیل شده شرکت در بخش مسابقه عکس اولین جشن عکاسان سینمای ایران» باشند، پذیرفته نخواهند شد.
۱۴. ارسال آثار به معنای پذیرش همه مقررات جشنواره است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده برگزارکننده است.
مهلت ارسال آثار : از تاریخ ۱۵/۱/۹۴ لغایت ۳۱/۱/۹۴
دریافت آثار: دبیرخانه اولین جشن عکاسان سینمای ایران واقع در خیایان بهار جنوبی ، کوچه سمنان، شماره ۲۵ ، خانه سینما از ساعت ۱۳ الی ۱۹
انجمن عکاسان سینمای ایران www.irssp.ir


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>