سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش «جزیره رنگین» در لهستان/ علاقه اروپایی‌ها برای سفر به ایران

sinaee-lahestan

فیلم سینمایی «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی در لهستان به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی در لهستان به نمایش درآمد.

سوره سینما- سینایی پس از نمایش فیلم «جزیره رنگین» در کاخ قدیمی زامِک در شهر پوزنان لهستان گفت: برایم خیلی جالب بود که بیشتر تماشاگران که بیشتر آنها فیلمسازان جوان بودند از من می پرسیدند که چگونه می‌توان به جزیره هرمز رفت؟ کارگردان این فیلم معتقد است: «جزیره رنگین» سبکی از مستند داستانی است که در حال رواج در بسیاری از کشورهاست.

سینایی در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رییس‌جمهور این کشور برای ساخت فیلم «مرثیه گمشده» شد. او تا به حال در فعالیت های فرهنگی بسیاری با کشور لهستان همکاری کرده است. این هنرمند در لهستان هم مانند ایران شناخته شده است. تا آنجا که وقتی سمینار بین المللی تاریخ و تحولات سینمای لهستان به همت فیلمسازان مستقل این کشور برگزار شد، بخشی از سمینار به فیلمشناسی و انتقال تجربیات این فیلمساز ایرانی اختصاص داده می‌شود.

وی توجه فیلمسازان جوان به مستند داستانی را نوید دهنده ساخت فیلم های قابل تامل در این حوزه می‌داند. این نمایش اولین سفر «جزیره رنگین» به خارج از مرزهای ایران پس از نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>