سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ فروردین ۱۳۹۴ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

فرید مصطفوی: سلیقه عامه جامعه همچنان به سمت کمدی است

farid-mostafavi

نویسنده فیلمنامه‌ «گیلانه» یادآور شد مخاطبان سینما در ایام نوروز بیشتر به تماشای آثار کمدی گرایش دارند.

نویسنده فیلمنامه‌ «گیلانه» یادآور شد مخاطبان سینما در ایام نوروز بیشتر به تماشای آثار کمدی گرایش دارند.

فرید مصطفوی به سوره سینما گفت: من به خاطر مشکلی که چشمانم دارد، نمی توانم فیلم های سینمایی را روی پرده تماشا کنم، به همین دلیل همه آثار را روی دی وی دی می‌بینم و چند وقتی است این تأخیر در باخبر شدن از محتوای فیلم های روز، برای من وجود دارد. بنابراین از میان آثار روی پرده تنها فیلم «رخ دیوانه» را دیدم، آن هم به دلیل رفاقتی که با ابوالحسن داودی و محمدرضا گوهری دارم، ضمن اینکه آن فیلم را روی میز تدوین تماشا کردم.

وی افزود: من از ابتدا در جریان ساخته شدن «رخ دیوانه» بودم. آقای داودی از من خواست قبل از تدوین نهایی کار را تماشا کنم و پیشنهادهایی را به ایشان بدهم. من هم قبول کردم و نظراتی دادم که بعضی از آنها اجرا شد. در کل نگارش و بازنویسی کار بر عهده محمدرضا گوهری بود و به نظرم تجربه خیلی موفقی شد. دوستان وقتی در برنامه «هفت» حاضر شدند از فروش فیلم راضی بودند و من هم با نگاه آنان موافقم، هرچند که شاید قبل از شروع اکران انتظارات بیشتری از این فیلم وجود داشت.

rokhe-divane

مصطفوی همچنین گفت: به هر حال نباید فراموش کرد که میزان امکانات تبلیغاتی و تعطیلی چندروزه سینماها در نوروز تأثیر زیادی روی فروش نوروزی داشتند. «ایران برگر» پر فروش ترین اثر اکران نوروزی بود و به نظر می رسد سلیقه مردم در ایامی مثل نوروز همچنان به سمت کمدی است.

فرید مصطفوی نگارش فیلمنامه فیلم‌های «زادبوم»، «خون بازی»، «تقاطع» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>