سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب

اعتراض به سریال‌ها باید به نقطه پایان برسد/ هر بار خواستم درباره پزشکان مجموعه بسازم، ترسیدم

dar-hashie

مهران مهام بر ضرورت بالا رفتن سطح تحمل جامعه و صنوف برای پذیرش انتقادها تأکید کرد.

مهران مهام بر ضرورت بالا رفتن سطح تحمل جامعه و صنوف برای پذیرش انتقادها تأکید کرد.

مهام درباره حاشیه هایی که برای مجموعه «در حاشیه» به وجود آمده به سوره سینما گفت: اساسا میزان صبوری و نقد پذیری مردم ما در سال های اخیر پایین آمده است. کار به جایی رسیده که ما به هر قشری که می پردازیم، فارغ از اینکه چه کسانی و در چه سطحی از فراگیری باشند، با واکنش روبرو می شویم. من دوستانی دارم که پزشک هستند و همیشه برای من عزیز و قابل احترام بوده اند، اما بعضا رفتارهایی هم دیده‌ام که از ذهنم پاک نمی شود.

این تهیه‌کننده باسابقه ادامه داد: برای مثال در دهه ۷۰ و زمانی که مادرم سرطان داشت و باید عمل می شد، درست در شبی که قرار بود جراحی صورت بگیرد پزشک معالج با من تماس گرفت و گفت اگر فلان مبلغ را نقدا به خانه‌ام نیاوری فردا در اتاق عمل مادرت حاضر نمی‌شوم. بگذریم که یک شبه با چه دشواری آن پول را جور کردم و آن شب ماجرا به خیر گذشت، اما همیشه دلم می خواست از این سوژه سریالی بسازم اما هر بار منصرف شدم چون می‌دانستم با واکنش های تندی روبرو می شوم.

وی افزود: پزشکان نیز مثل سایر اقشار جامعه باید کمی سعه صدر خود را بالا ببرند. مگر می شود گروهی خود را کاملا پاک و مبرا از هر گونه خطا و اشتباه بدانند؟ مدتی پیش وزیر محترم بهداشت و درمان، گرفتن مبلغی اضافه بر میزان نرخ رایج و به قولی زیرمیزی های شخصی پزشکان را ممنوع اعلام کرد. چنین چیزی حتما وجود داشته که مقام مسوول متوجه آن می شود و بعد نسبت به آن مقابله می کند. غیر از این است؟ انتقادها باید مطرح شوند تا اصلاحات انجام شود و به غیر از آن، روحیه نقدپذیری بالا برود. من گمان می کنم سازندگان سریال «در حاشیه» خودشان هم خیلی محتاطانه و دست به عصا عمل کرده اند، چون می‌بینیم برای ۳۰ دقیقه سریال، سیزده چهارده دقیقه پشت صحنه پخش می‌کنند. این موضوع نشان دهنده این است که خیلی از صحنه ها احتمالا دچار ممیزی شده است.

مهران مهام همچنین درباره پروژه در حال تولید خود توضیح داد: «دردسرهای عظیم ۲» هفته اول تصویربرداری خود را پشت سر گذاشته است. این روزها در منطقه سوهانک تهران مشغول هستیم و در لوکیشن خانه منیر. ما در حال حاضر داریم ۵ قسمت اول را رج می زنیم. پیش بینی می کنم در ماه رمضان هم همزمان با تولید، پخش داشته باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>