سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۴ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

موفق بودن جشنواره فجر، به ارتقای بین‌المللی سینمای ایران می‌انجامد

jamal-sadatian

از نظر یک تهیه‌کننده اجرای مطلوب بخش بین‌المللی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، منجر به ارتقای بین‌المللی سینمای ایران می‌شود.

از نظر یک تهیه‌کننده اجرای مطلوب بخش بین‌المللی سی و سومین جشنواره فیلم فجر ، منجر به ارتقای بین‌المللی سینمای ایران می‌شود.

سید جمال ساداتیان با ارزیابی تفکیک بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش داخلی به سوره سینما گفت: برای ارزیابی کیفیت و مزایای جداسازی بخش بین‌الملل جشنواره از بخش داخلی آن باید نحوه اجرای این بخش را در نظر داشته باشیم. اجرای خوب جشنواره می‌تواند باعث اعتبار سینمای ایران در عرصه بین‌الملل شود و میان کشورهای دیگر اعتمادسازی کند.

این تهیه‌کننده سینما که با  فیلم «جامه‌دران» در جشنواره سی و سوم فجر حضور داشت، درباره حضور آثار خارجی و میهمانان بخش بین الملل جشنواره تصریح کرد: این انتخاب بستگی به انتظارات ما از جشنواره دارد. اگر قرار است با آثار دست سومی رقابت کنیم، این ملاک‌ها در سطح پایین‌تری قرار دارند. اما اگر بخواهیم با بهترین آثار و کارهای دست اول رقابت کنیم، مسلما باید مشخصات تکنیکی برای فیلم ها و مجموعه رفتارهای خاصی برای میهمانان در نظر بگیریم.

ساداتیان ادامه داد: برای معرفی و مطرح شدن جشنواره فیلم فجر در سطحی جهانی به عنوان جشنواره‌ای معتبر، لازم است با آثار قدرتمند رقابت کنیم. هنگامی که فیلمی مهم در این جشنواره حضور یابد، طبیعتا عوامل آن هم به شرط فراهم شدن شرایط مناسب امکان حضور در کشورمان پیدا می‌کنند که این اتفاق به بسترسازی‌هایی نیاز دارد.

وی با برشمردن اقداماتی که منجر به بسترسازی برای حضور چهره‌ها و فیلم‌های معتبر سینمای جهان در جشنواره بین‌المللی فلیم فجر می‌شود، بیان کرد: یکی از این اقدامات، فراهم کردن زیرساخت‌ها و شرایط مناسب است. همچنین روابط سیاسی ایران با سایر کشورها نیز در این امر اثرگذار خواهد بود. برگزاری، پذیرایی و استقبال از میهمانان خارجی نیز در تداوم حضور آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ساداتیان درباره اظهار نظر وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر آمادگی واگذاری جشنواره فیلم فجر به بخش خصوصی و قابلیت‌های اجرایی شدن آن عنوان کرد: به نظرم این اتفاق کمی سخت است و ساختارهای این امر هنوز فراهم نشده است. برای رخ دادن این امر، سازمان‌های صنفی باید انسجام بیشتری داشته باشند و اختلاف‌ها به حداقل برسد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>