سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

«مزار شریف» به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می‌رود

fajr-mazar

فیلم سینمایی «مزار شریف» محصول حوزه هنری در بخش سینمای سعادت جشنواره فجر روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «مزار شریف» محصول حوزه هنری در بخش سینمای سعادت جشنواره فجر روی پرده می‌رود.

سوره سینما- علیرضا رضاداد در نشست خبری بخش بین الملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر گفت: دو فیلم از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ برای دو بخش سینمای سعادت و جلوه گاه شرق، دو فیلم از بخش نگاه نو و دو فیلم هم از دو فیلمساز جوان سینمای ایران که در بخش ملی حضور نداشتند در بخش های رقابتی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت. فیلم های خداحافظی طولانی فرزاد موتمن و مزار شریف در بخش سینمای سعادت، ۳۶۰ درجه سام قریبیان و بدون مرز امیرحسین عسگری نیز در بخش جلوه گاه شرق حضور دارند؛ همچنین فیلم های قندون جهیزیه از علی ملاقلی پور و در دنیای تو ساعت چند است به کارگردانی صفی یزدانیان، من دیگه گو مارادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی و اعترافات ذهن خطرناک من نیز در بخش سینمای هنر و تجربه انتخاب شده اند.

دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به بخش های مختلف بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: جشنواره در ۷ روز برگزار می شود و ۱۱ فیلم خارجی و سه فیلم ایرانی در دو بخش رقابتی جشنواره به نام های سینمای سعادت و جلوه گاه شرق حضور دارند. همچنین در بخش هنر و تجربه نیز تعدادی فیلم به نمایش درخواهند آمد. حاصل تلاشی که برای دریافت آثار انجام شد، دریافت ۳۰۰ فیلم سینمایی و تعدادی فیلم کوتاه و مستند بود.

neshast-fajr1

وی تاکید کرد: جشنواره در سه بخش رقابتی (سینمای سعادت ۱۴ فیلم، جلوه گاه شرق ۱۴ فیلم، هنر و تجربه ۱۲ فیلم غیر ایرانی و ۲ فیلم ایرانی) برپا می شود. در بخش غیررقابتی نیز شاهد نمایش آثار روز دنیا، بخش فیلم کوتاه و مستند، مرور آثار فرانچسکو رزی و هفته فیلم دو کشور ترکیه و چین خواهیم بود. سینمای چین و ترکیه که پیوندهای ساختاری با ایران دارند، در دو دهه اخیر توفیقات اقتصادی و فرهنگی خوبی در سینمای جچهان پیدا کرده است که در این دوره می توانیم روی این تجربیات و اشتراکات توجه کنیم.

رضاداد توضیح داد: امسال تلاش مان بر این است که گامی عملی تر در بستری اجرایی تر در حوزه تولید مشترک برداریم. فکر می کنیم هم در ترکیه و هم در چین زمینه این تولید مشترک وجود دارد و به همین دلیل این دو سینما را انتخاب کردیم. دو فیلم خارجی دیگر از جمله این آثار است؛ نسخه نهایی این دو فیلم تا چند روز آینده به دست ما برسد که در این صورت در بخش سینمای سعادت به نمایش درخواهد آمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>