سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب
بخش جنبی جشنواره فیلم فجر/

اختتامیه بخش تجلی اراده ملی ۳۰ بهمن برگزار می‌شود

fajr-tajali-eradeh-meli

آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در ایوان شمس برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در ایوان شمس برگزار می‌شود.

سوره سینما- سعید الهی مدیر بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جوایز نفیس ۴۵ نهاد دولتی و غیر دولتی شرکت کننده در این بخش، دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۱ به سینماگران برگزیده کشور اهداء خواهد شد. الهی طی گفتگویی با اعلام این خبر افزود: در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی که همزمان با شب سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) با حضور هنرمندان و مقامات وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در تالار ایوان شمس برگزار می شود، جوایز این بخش به صاحبان آثار شرکت کننده در بخش های مختلف جشنواره اهداء می شود.

وی ادامه داد: جوایز نقدی بسیاری از سازمان ها و نهادها، پیش از این در اختیار ستاد برگزاری جشنواره قرار گرفته و تا روز مراسم اختتامیه سایر جوایز و لوح های تقدیر و تندیس های مورد نظر سازمان ها برای برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی تامین خواهد شد.  حدود سه میلیارد ریال جایزه در بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اهدا خواهد شد. طی برنامه ریزی های به عمل آمده حجم شرکت کنندگان این بخش در جشنواره سی و یکم و به تعبیری استقبال نهادها و سازمان ها در این رویداد معتبر هنری کشور دقیقاً با افزایش ۱۴۰ درصدی نسبت به جشنواره سی ام روبرو بوده است .

الهی اضافه کرد: به همین منظور تلاش شده تا بیانیه ها و گزارش تصویری مراسم اختتامیه در یک شماره مضاعف از نشریات روزانه جمع آوری و منتشر شودو سپس در اختیار مخاطبان قرار گیرد.امسال این بخش با حضور ۱۸۳ داور از مجموع نهادهای شرکت کننده و حضور آنان در برج میلاد، زمینه ساز بستری مناسب برای تعامل میان دستگاه های دولتی و غیر دولتی با سینماگران شد. بی تردید در صورت استمرار فعالیت این بخش در طول سال، سینمای ایران از این ارتباط دوسویه در بخش تولیدات در سال آتی به نحو مطلوب و موثری بهره مند خواهد شد. ضمن اینکه تعیین برگزیدگان سینمایی و به نوعی ارائه برخی شاخص ها از سوی تشکل های دانشجویی و فرهنگی، کمک بسیار بالایی از لحاظ فکری به جامعه سینمایی و مدیران مربوطه محسوب خواهد شد.

سعید الهی در پایان گفت: تجلی اراده ملی مفهومی است که می بایست برای حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین در کنار هر رویداد مهم فرهنگی قرار گرفته و امکان مشارکت همه نهادها و سازمان ها را فراهم نماید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>