سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۹:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

«بی‌صدا» رها شد، «مترجم» در انتظار پاسخ شرکت انگلیسی

hosein-shahabi

حسین شهابی با مبهم باقی ماندن سرنوشت دو فیلمنامه قبلی خود، از شروع نگارش یک فیلمنامه جدید خبر داد.

حسین شهابی با مبهم باقی ماندن سرنوشت دو فیلمنامه قبلی خود، از شروع نگارش یک فیلمنامه جدید خبر داد.

شهابی به سوره سینما گفت: فیلمنامه «بی‌صدا» با اینکه پروانه ساخت هم دارد فعلا کنار گذاشته شده. فکر نمی کنم به این زودی شرایط تولید آن مهیا شود. در مورد فیلمنامه دیگرم که «مترجم» نام داشت باید بگویم شصت درصد از بازیگران آن و لوکیشن ها انتخاب شده بودند، اما فعلا نمی دانم چه زمانی امکان ساخت فراهم می‌شود. این اثر بودجه شش و نیم میلیون دلاری نیاز دارد که قرار بود یک سوم آن را شرکت انگلیسی تقبل کند، اما هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: ما به خاطر فیلم «مترجم» یک سال درگیر شدیم و عملا نتوانستیم به کار دیگری برسیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک فیلم تازه را شروع کنیم، البته هر زمان شرکت انگلیسی به ما پاسخ بدهد تولید این فیلم جدید را رها می کنیم و به سراغ آن می رویم، در حال حاضر اما تصمیم گرفتیم بیش از این زمان را هدر ندهیم. نگارش یک فیلمنامه جدید را آغاز کردیم و گروهی در دفتر ما مشغول نوشتن هستند و گروهی دیگر همزمان به بررسی بازیگران و لوکیشن می‌پردازند.

شهابی درباره فیلم جدید خود که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نکرده، گفت: این فیلم یک تراژدی اجتماعی و خانوادگی است و به مشکلات جوانان می پردازد. این بار هم نسبت به رئال در آمدن بازی ها تأکید دارم و حتی بیشتر از گذشته به آن فکر می کنم. وقتی نویسنده می‌خواهد یک فیلمنامه واقع گرا داشته باشد باید علاوه بر دقت به جزئیات، واقعیت‌های اجتماعی را همان گونه که هستند ببیند و نه به گونه ای انتزاعی. باید هر چه به ذهن نویسنده می آید ما به ازای واقعی و خارجی داشته باشد.

کارگردان «روز روشن» گفت: معمولا تلاشم بر این است که استعدادهای جوان را به سینما معرفی کنم و این بار هم چند بازیگر جوان دختر و پسر در فیلم من بازی خواهند داشت. قرار گرفتن چهره‌های تازه در کنار بازیگران آشنا برای مخاطب، به باور پذیری هر چه بیشتر فیلم کمک می‌کند.

حسین شهابی کارگردانی فیلم‌های سینمایی «روز روشن» و «حراج» و «به خاطر مهدی» را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>