سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۸:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان جشنواره فیلم سلامت معرفی شدند

salamat-ekhtetamieh-OK3

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت معرفی شدند.

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت معرفی شدند.

سوره سینما- جایزه بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم داستانی و جایزه ویژه پروفسور صادقی در بخش مستند جشنواره سلامت، به فیلم های پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت که در فرهنگسرای سیمرغ شهر نیشابور برگزار شد، از میان ۷ فیلم راه یافته این پایگاه به بخش مسابقه فیلم جشنواره سلامت، ۳ فیلم موفق به کسب جایزه شدند.

در بخش مستند، فیلم هدیه ای به نام زندگی به کارگردانی شرمین مجتهد زاده و مجید سعیدی موفق به دریافت جایزه بهترین مستند جشنواره شد. همچنین جایزه ویژه پروفسور صادقی در بخش مستند به فیلم گیسوی آشفته زمین به کارگردانی مهدی یارمحمدی اهدا شد. در بخش داستانی نیز، فیلم کوتاه صبح زود فردا به کارگردانی اعظم نجفیان موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم داستانی جشنواره شد.

در این مراسم مهدی یارمحمدی پیش از دریافت جایزه اش گفت: قبل از هرچیز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکر می کنم که طرح بیمه سلامت را پایه ریزی و اجرا کردند چرا که من پس از ده سال عضویت در خانه سینما امسال اولین سالی است که از دفترچه بیمه درمانی سلامت استفاده می کنم. وی  با اشاره به موضوع فیلمش افزود: فیلم من درباره روستایی در غرب کشور است که چهار روز بعد از قطعنامه ۵۹۸، در زمان صلح و در حالیکه این مردم مشغول برگزاری مراسم عیدقربان بوده اند مورد بمباران شیمیایی رژیم عراق قرارگرفته اند و اکنون پس از گذشت سال ها همچنان از مشکلات بسیاری رنج می برند.

یارمحمدی ادامه داد: این جایزه را همچون جوایز قبلی این فیلم بعنوان بخشی از هزینه درمان چند بیمار سرطانی و رنج دیده این روستا هدیه می کنم و امیدوارم این کار یادآوری و تلنگری باشد برای متولیان امر که به وضعیت مردم این روستا رسیدگی کنند. وی درپایان از نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا در صورت امکان در روند تشخیص کمیسیون پزشکی مدعیان شیمیایی این روستا بازنگری اتفاق افتد. شرمین مجتهد زاده نیز هنگام دریافت جایزه فیلمش با ادای احترام به دوست بازیگرش عسل بدیعی، که با اهدای اعضای خود موجب توجه جدی به این موضوع شد، ابراز امیدواری کرد تا این فکر و رفتار در کشور فرهنگسازی شود.

اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت به شرح ذیل است:

برگزیدگان بخش فیلم مستند

رتبه اول: هدیه ای به نام زندگی / شرمین مجتهد زاده و مجید سعیدی

رتبه دوم: زخم / سید مهدی موسوی

رتبه سوم: الله یار / احمد نیک فرجام

جایزه ویژه پروفسور صادقی: گیسوی آشفته زمین / مهدی یارمحمدی

برگزیدگان بخش فیلم داستانی

رتبه اول: صبح زود فردا / اعظم نجفیان

رتبه دوم: کمی قشنگتر / جلال یزدانی

رتبه سوم: اتاق امیر / بهنام درویش پور

جایزه ویژه پروفسور صادقی: هشتاد سالگی / رضا جمالی

برگزیدگان بخش عکس

رتبه اول: احسان کمالی

رتبه دوم: سید علی حسینی فر

رتبه سوم: هادی آذر پور

جایزه ویژه پروفسور صادقی: جلال شمس آذران

«نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت» توسط دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان نیشابور با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه در زمینه سلامت عمومی و مفاهیم بهداشت برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>