سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب

رکود بر گیشه سینماها حاکم است/ سالن‌های «دریاکنار» خالی است

darya-kenar

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دریا کنار» گیشه سینماها را اسیر رکود و سکون می‌داند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دریا کنار» گیشه سینماها را اسیر رکود و سکون می‌داند.

سید محسن وزیری به سوره سینما گفت: دو هفته از شروع اکران «دریا کنار» به کارگردانی آرش معیریان می‌گذرد و متأسفانه اصلا فروش خوبی را به دست نیاورده ایم. برای من بسیار جای تعجب دارد که وقتی با سالن های نمایش دهنده تماس می گیرم آنان از عدم فروش قابل توجه بلیت صحبت می‌کنند، تا حدی که در برخی سانس‌ها اصلا فیلم به نمایش در نمی آید، البته به نظرم این گزارش سالن دارها کمی با اغماض همراه است. به هر شکل تا امروز که فیلم گیشه خوبی نداشته و امیدوارم به زودی با پخش تیزرهای آن از تلویزیون اتفاقات بهتری رقم بخورد. اکران «دریا کنار» در شیراز و یکی از شهرهای شمال غرب کشور هم آغاز شده اما اطلاع دقیقی از میزان استقبال مردم ندارم.

وی افزود: احساس می کنم مشکلی که با آن روبرو شده ایم، چیزی نیست که تنها برای فیلم ما اتفاق افتاده باشد. کلیت اکران سینمای ایران با رکود مواجه است، کما اینکه فیلمی مثل «اسب سفید پادشاه» هم تا جایی که من می دانم انتظارات را برآورده نکرده و با توجه به اینکه کارگردان صاحب نامی مثل محمدحسین لطیفی سازنده آن است، این بدون مخاطب بودن عجیب است. به نظر می‌رسد با یک رکود عمومی روبرو شده ایم و باید به شکل ریشه‌ای به جست و جوی دلایل آن پرداخت.

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که برای آینده چه برنامه ای دارد توضیح داد: به تازگی نگارش یک فیلمنامه طنز به نام «عروس تعریفی» توسط ابوالفضل آهنچیان به پایان رسیده و قرار است تهیه کنندگی آن را بر عهده بگیرم. این متن به زودی برای دریافت پروانه ساخت ارائه می شود و قدرت الله صلح میرزایی آن را کارگردانی خواهد کرد. داستان آن درباره دو برادر دوقلوست که یک بازیگر واحد نقش آنان را ایفا خواهد کرد. آنان درگیر مشکلاتی مربوط به مسائل ارث و میراث می شوند و در این بین یک داستان عاشقانه هم رقم می خورد.

فیلم سینمایی «دریا کنار» به نویسندگی رضا قهرمانی و کارگردانی آرش معیریان و با بازی دانیال عبادی، سحر قریشی، بهنوش بختیاری، مهران غفوریان، مهران رجبی و … داستانی درباره نکوهش تهمت زدن دارد و این روزها روی پرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>